خانه / خبرها / گزارش‌های افغانستان / گشایش نمایشگاه صنعتی بدون حضور زنان در بلخ

گشایش نمایشگاه صنعتی بدون حضور زنان در بلخ

کابل/۱۳ثور/فرهنگستان
نمایشگاه صنعتی پنج‌روزه برای حمایت از تولیدات داخلی در شهر مزار شریف، مرکز ولایت بلخ گشایش یافت. در این نمایشگاه هیچ زن صنعت‌کار حضور نداشت.
این نمایشگاه از سوی اتاق صنایع و معادن بلخ راه‌اندازی شده است و در آن هفتاد غرفه‌ی تولیدات داخلی به نمایش گذاشته شده است.
برخی از صنعت‌کاران که تولیدات شان را در این نمایشگاه به دید مردم قرار داده‌اند از نبود برنامه‌های حمایتی ابراز نگرانی می‌کنند.
یکسان‌نبودن بهای برق میان کارخانه‌ها و میزان مالیات و عدم نظارت حکومت طالبان بر واردات اجناس مشابه داخلی به کشور از موارد مورد انتقاد صنعت‌کاران است.
شفیع‌الله، یکی از صنعت‌کاران می‌گوید: «کارخانه‌هایی که در پارک‌های صنعتی هستند در برابر هر کیلو‌وات برق ۶.۷۵ افغانی پرداخت می‌کنند، اما کارخانه‌هایی که در بخش‌های دیگر بلخ قرار دارند، در بدل هر کیلووات برق ۱۶ افغانی پرداخت می‌کنند.»
امام‌الدین سنایی‌زاده، مسئول اتاق صنایع و معادن بلخ هم با تأیید مشکلات صنعت‌کاران، خواستار حمایت و پشتیبانی آنان است.
او می‌گوید در صورتی که از تولیدات داخلی استفاده و از صنعت‌کاران پشتیبانی شود، کشور به سمت خودکفایی و رشد اقتصادی خواهد رفت.
در جریان سال جاری این دومین نمایشگاه تولیدات داخلی در شهر مزار شریف است که به‌منظور حمایت از تولیدات داخلی و معرفی آن راه‌اندازی شده است.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*