خانه / خانواده / زنان / اعتراض زنان در کابل: طالبان سزاوار محکمه اند نه مزاکره
اعتراض زنان در کابل

اعتراض زنان در کابل: طالبان سزاوار محکمه اند نه مزاکره

جمعی از زنان معترض دعوت از طالبان در نشست آتی دوحه و عادی‌سازی روابط با این گروه را محکوم کرده‌ و گفته‌اند «طالبان سزاوار محاکمه‌اند نه مذاکره».

این زنان با حضور مخالفان طالبان و نمایندگان زنان معترض در نشست دوحه نیز مخالفت کرده‌ و گفته‌اند زنان معترض به‌جای مذاکره، باید بر محاکمه با طالبان پافشاری کنند.

در اعلامیه‌ای که از آدرس این زنان منتشر شده، آمده است: «لازم است که با صراحت اعلام کنیم که هیچ‌کسی در هیچ نشستی و موقعیتی در مسیر مشروعیت‌بخشی به طالبان از زنان و زنان معترض نمایندگی‌ نمی‌‌توانند.»

این گروه از زنان معترض علیه طالبان هشدار داده‌ است که هرکسی که در نشست دوحه به‌عنوان نماینده‌ی زن معترض اشتراک کند، مبارزه را به بی‌راهه می‌کشاند.

این گروه از زنان معترض گفته‌اند که آنان «فقط به زبان مبارزه به مصاف طالبان‌ خواهند رفت؛ نه زبان مذاکره».

آنان افزوده‌اند که زنان به‌عنوان قربانی آپارتاید سیستمی طالبان، این گروه را سزاوار محاکمه در محاکم تطبیق‌کننده‌ی عدالت جهانی می‌دانند.

دومین نشست نمایندگان ویژه‌ی کشورها در امور افغانستان قرار است در روزهای ۱۸ و ۱۹ ماه جاری میلادی به میزبانی دبیرکل سازمان ملل متحد در دوحه برگزار شود.

طالبان می‌گویند که در این نشست دعوت شده‌اند، اما پس از دریافت آجندا درباره‌ی اشتراک خود تصمیم می‌گیرند.

سایر اشتراک‌کنندگان این نشست تا اکنون اعلام نشده است.

در این نشست که بر اساس قطع‌نامه‌ی ۲۷۲۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، پیشنهادات گزارش «ارزیابی مستقل افغانستان» که توسط فریدون سینیرلی‌اوغلو، هماهنگ‌کننده‌ی سازمان ملل صورت گرفته بررسی می‌شود.

رایزنی درباره‌ی تعیین نماينده‌ی ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان بخشی از دستور کار نشست دوحه گفته می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*