خانه / فرهنگ و هنر / فرهنگ / توزیع کتاب از سوی بانوان برای بانوان در کابل

توزیع کتاب از سوی بانوان برای بانوان در کابل

کابل/۱۹حوت/فرهنگستان
شماری از بانوان در کابل گردهم آمده‌اند تا در یک اقدام کم‌پیشینه دانایی را به مردم هدیه بدهند.
بانوان آموزش جوانان را مهم می‌دانند و می‌گویند که به هدف رشد فرهنگ کتاب خوانی و به علت تجلیل نشدن از  هشت مارچ کتاب‌ها را رایگان توزیع کرده‌اند.
خاطره حصار، برگزار کننده، این برنامه می‌گوید که  نقش جوانان آگاه در برطرف شدن چالش‌های کنونی کشور مهم است.
او به فرهنگستان گفت: «من خیلی خوشحال استم که این برنامه را برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و تجلیل از روز همبسته‌گی زنان به راه انداخته‌ام.»
حسنا سروری، یکی دیگر از گروه برگزار کنندکان، در باره این برنامه گفت: «به مناسبت هشتم مارچ یک برنامه ویژه داشته باشیم که اهدای کتاب بود. پیام ما هم همین است که اهدای کتاب اهدای دانایی است. ما خواستیم که از این طریق پیام برسانیم که هر قدر محدودیت که بالای ما وضع شود باز هم ما منصرف نمی‌شویم و به راه خود ادامه می‌دهیم.»
اشتراک کنندگان که به این برنامه شرکت کرده‌اند از حکومت سرپرست می‌خواهند که به رشد جوانان توجه داشته باشند و زمینه مطالعه را برای جوانان فراهم کنند.
شکریه تلاش، اشتراک کننده، گفت: «از قدیم گفتن که در مکتب باز در زندان بسته پس خواهش مه منحیث یک جوان ای است که زمینه را برای آگاهی جوانان فراهم کند طالبان.»
صفیه، اشتراک کننده دیگر، گفت: «ای قسم تجلیل کردن به ما هم خوب است که قوت یک زن افغان را به نمایش می‌گذارد.»
این در حالی‌ست که شمار زیادی از شهروندان و کتاب‌فروشان در کابل همواره از کم‌رنگ شدن فرهنگ مطالعه و خرید کتاب شکایت کرده‌اند. به گفته‌ آنان، بازار خرید و فروش کتاب در دو سال اخیر افت کم‌سابقه داشته است.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*