خانه / خبرها / سیاف ، طالبان و داعش را جنایت‌کار خواند
سیاف ، طالبان و داعش را جنایت‌کار خواند
سیاف ، طالبان و داعش را جنایت‌کار خواند

سیاف ، طالبان و داعش را جنایت‌کار خواند

عبدالرب رسول سیاف، که در جمع شماری از رهبران جهادی و بزرگ‌داشت از ۸ ثور، روز پیروزی مجاهدین، سخن می‌زد، القاعده، داعش و دیگر گروه‌های هراس‌افگن را جنایت‎کاران خطاب کرد و نیروهای امنیتی کشور را مجاهدین بر حق گفت.

آقای سیاف گفت: «من به داعش، طالبان، دشمنان، مخالفان می‎گویم که با مفاهیم دین بازی نکنید و این کار را که می‌کنید، جهاد نگوید! این‌که چه وقت فکر به سرتان می‎آید، خدا کند که زودتر [متوجه شوید] مگر به خاطر خدا این جنایت‎ها را جهاد نگوید. کشتن طفل، بیگناه، ریش‌سفید، سیاسر را جهادگفتن، جنایت است.»

آقای سیاف با اشاره به نیروهای امنیتی گفت: «شما نبینید که میان اشرف‌غنی و عبدالله چه می‌گذرد و یا میان شورای حراست و دولت چه می‎گذرد! شما برای دفاع از حریم افغانستان این‌جا استید، نه برای دفاع از اشرف‌غنی و عبدالله… وقتی که افغانستان بود، اشرف‌غنی به دنیا نیامده بود.»

این رهبر پیشین جهادی گفت که اوضاع کشور «بسیار خطرناک» است و برنامه‌هایی برای تجزیۀ افغانستان جریان دارند.

آقای سیاف مجاهدین را افتخار تاریخ و ملت افغانستان می‌داند. او گفت که برخی‎ها به گونۀ برنامه‌ریزی‌شده می‎خواهند مجاهدین را بدنام سازند و هشدار ‌می‌دهد که اگر حکومت جلو این کار را نگیرد، با پُف این ملت تاج‌وتخت شان به هوا خواهد رفت.

آقای سیاف گفت: «ما حالا هم می‎گویم که طرف‌دار سقوط نظام نیستیم؛ مشوره‌های ما را به نظام داده‌ایم و نمی‎خواهیم که این ملک یک روز هم بی‎نظام شود؛ چرا که دشمنان این خاک سخت مقدمه و توطئه‌چینی کرده‌اند که در صورت غیاب این نظام، این ملک را تقسیم کنند.»

این رهبران جهادی هشدار می‌دهند که اگر حکومت توطیه‌ها را که برای تجزیۀ افغانستان ادامه دارند خنثی نکند، کشور با بحران تازه روبه‌رو خواهد شد و آنان برای جلوگیری از این کار برنامه‎هایی روی دست دارند.

او هچنان به کسانی که از مجاهدین بدگویی می‌کنند، گفت: «ما نمی‎خواهیم که دستاورد خود را به دست خود خراب کنیم؛ نمی‎خواهیم که ملت را با مشکل دیگر مواجه کنیم؛ سر وحدت ملت مان از هر کس کرده، دل ما می‌سوزد. بسیاری از مردم که بر سر مجاهدین می‎تازند و جنایت‌کار، ناقض، تخریب‌کار و غاصب می‎گویند، پاسپورت‎های شان در جیب‌شان است و به محضی که گپی صورت گیرد، می‎روند باز همین بیچاره‎های سر برهنه می‎مانند و در بین خون، دود و آتش زنده‎گی خواهند کرد.»

این رهبران جهادی، حکومت وحدت ملی، به‌ویژه رییس اجرائیه را به بی‌پروایی در برابر مجاهدین متهم می‌سازند.

وی ۷ ثور را محکوم می‌کنند و ۸ ثور را روز استقلال و آزادی از استبداد می‎دانند.

آقای سیاف گفت: «اگر جلوش [جلوی کسانی را که دربارۀ جهادیان بدگویی می‌کنند] را نمی‌گیرند در غیر آن ملت اگر تصمیم گرفت، تاج‌وتخت‌های شان را مانند برگ خشک بر هوا خواهند برد که آن وقت در فکر آرامش نباشند. از همین حالا باید به این متوجه شوند و این وظیفه و مسؤولیت‌شان است.»

وی اضافه کرد که شورای ثبات و حراست هیچگاهی از حکومت خواستار قدرت نشده‌است و مشوره‌های آنان به خاطر بهبود وضع در کشور بوده است.

وی افزود: «داکتر هم که یک نخسته‎اش کار نکرد در پی تجدید یک نسخۀ بدیل می‎شود. ما نسخه داده‌ایم و بار بار تکرار کرده‌ایم؛ نسخه عمل هم نشد و به مشوره‌ها که به بهبود نظام، امنیت و وضع بود، کسی گوش نداد. بنابراین مسؤولیت دینی و ایمانی ما این را ایجاب می‎کند که اگر وضع به همین رقم دوام کند، به عوضی که ملت تباه شود، ما به نسخه‎های بدیل فکر خواهیم کرد.»

وی به همسایه‎گان افغانستان گفت که آزادی این کشورها ثمرۀ جهاد مردم افغانستان است.

پس‌از کودتای ۷ ثور ۱۳۵۷ که حکومت‌های کمونیستی در افغانستان ایجاد شده بودند، شماری از مردم افغانستان ضد این حکومت‌ها و نیروهای ارتش شرخ شوروی پیشین ۱۴ سال مبارزه کردند و ۲۴ سال پیش در ۸ ثور با سرنگونی حکومت داکتر نجیب‌الله، رییس جمهور پیشین، قدرت را در افغانستان به دست گرفتند و حکومت جمهوری اسلامی افغانستان را بنیاد نهادند.

پنجشنبه ۹ ثور ۱۳۹۵

نوشته شده توسط Sonil Haidari

طلوع نیوز

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*