خانه / خبرها / مظنون حمله برلین پناهجوی پاکستانی است

مظنون حمله برلین پناهجوی پاکستانی است

توماس دیمیزیر، وزیر داخله جمهوری فدرالی آلمان روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری تایید کرد که فرد مظنون به حمله با لاری بر بازار کریسمس در برلین، پاکستانی است. اما این فرد مظنون شمولیت در این حمله را رد می‌کند.

وزیر داخله آلمان ظهر سه شنبه در یک کنفرانس خبری راجع به آنچه تا کنون در جریان تحقیقات روشن شده، معلومات داد و گفت تردیدی باقی نمانده است که راندن این لاری بر جمعیت مردم در بازار کریسمس یک «حمله» بوده است.

وزیر داخله آلمان گفت که یک شهروند پولندی در چوکی کنار راننده لاری توسط شلیک کشته شده است، اما معلوم نیست که او چه زمانی هدف قرار گرفته است. قبلاَ صاحب پولندی این لاری گفته بود که راننده آن پسر کاکایش بوده که بعد از ظهر دوشنبه ارتباط با او قطع شده است.

دیمیزیر گفت که در این حادثه ۱۲ تن کشته و ۴۸ تن زخمی شده اند که از این میان، وضعیت صحی ۱۸ نفر وخیم است.

وزیر داخله آلمان فدرال توضیح داد که فرد مظنونی که در بازداشت پولیس به سر می‌برد، پاکستانی است و به عنوان پناهجو وارد آلمان شده است. پیش از این برخی رسانه‌های آلمانی گزارش داده بودند که فرد مظنون پناهجویی از «افغانستان یا پاکستان» است. وزیر داخله افزود که این فرد مظنون، دست داشتن در این حادثه را رد می‌کند.

به گفته وزیر داخله آلمان، این فرد پاکستانی در ۳۱ دسمبر سال گذشته میلادی وارد آلمان شده و در ماه فبروری در برلین تقاضای پناهندگی داده است. او گفت که هرچند این پناهجو چندین بار برای مصاحبه فراخوانده شده بود، اما او حاضر نشده و یک بار که حاضر شده بود به دلیل نبود ترجمان زبان بلوچی، مصاحبه صورت نگرفته بود.

وزیر داخله آلمان که دستور داده پرچم کشورش به حالت نیمه برافراشته درآید، افزود که با وزیران داخله ایالت‌ها صحبت کرده و مطابق وضعیت، تدابیر امنیتی تشدید شده اند.

دیمیزیر افزود که با وجود نگرانی‌ها، مردم آلمان به روش زندگی آزادانه خود ادامه می‌دهند و به این دلیل، به جز در برلین بازارهای کریسمس امروز مسدود می‌مانند و در دیگر شهرها این بازارها و دیگر مراسم طبق معمول برگزار می‌شوند.
نویسنده عارف فرهمند

۲۰٫۱۲٫۲۰۱۶

منبع : دویچه ویله

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*