خانه / خبرها / در حمله انتحاری دیروز در کابل ۵۸ کارمند دولتی و ۴۰ فرد ملکی جان باختند

در حمله انتحاری دیروز در کابل ۵۸ کارمند دولتی و ۴۰ فرد ملکی جان باختند

بر بنیاد دریافت‌های تازه که از تلفات حمله انتحاری و انفجاری روز گذشته سه شنبه ۳۱ حمل درکابل، به نشر رسیده تنها ۵۸ تن از کارمندان ریاست امنیت ده ( قطعه محافظت رجال برجسته) و ۴۰ غیر نظامی کشته شده اند.

13006549_594704284022710_8125026338113477653_n

خبرگزاری مرکزی به نقل یک نماینده مجلس نمایندگان که پس از حمله انتحاری از بیمارستان‌ها دیدن کرده به نقل از این منبع نوشته است«۳۵ تن از اجساد کارمندان ریاست ده را در شفاخانه امنیت ملی و ۲۰ جسد دیگر از کارمندان این اداره را در شفاخانه چهارصد بستر به چشم سر دیده و لیست کرده است».

همچنان مرکزی گزارش داده است که مهاجمان انتحاری درحالی وارد ساختمان ریاست ده شده اند که ۶۰ تن از افراد این ریاست درحال آموزش در یک صنف درسی بوده اند و به آنها رگبار کرده اند و به نقل از دو تن که در این صنف زخمی شده اند گفته شده که ۵۸ تن در آنجا جان باخته و بیشتر شان از ناحیه سر و سینه مورد هدف قرار گرفته اند.

همچنان در این گزارش گفته شده است که آمار تلفات غیرنظامیان و افراد ملکی ۴۰ تن می باشد.

این درحالی است که وزارت داخله امروز آمار جان قربانیان را به شمول افراد دولتی ۶۴ نفر اعلام کرد و زخمی‌ها را ۳۴۷ تن که زخمی ها جراحت شان سطحی می‌باشد.

دیروز حوالی ساعت ۹ صبح یک موتر پر از مواد انفجار در مقابل ریاست ده امنیت در پل محمود خان کابل منفجر شد و بعد از آن دو مهاجم انتحاری وارد این ساختمان شدند و بعد از چند ساعت این حمله با مرگ مهاجمان خاتمه یافت. گروه طالبان مسوولیت این حمله انفجاری و انتحاری را به عهده گرفت.

نویسنده/ تهیه کننده: خبرگزاری افق

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*