خانه / فرهنگ و هنر / فلم « رفتن » نامزد جایزه اسکار ، در سینما های کابل
فلم « رفتن » نامزد جایزه اسکار ، در سینما های کابل

فلم « رفتن » نامزد جایزه اسکار ، در سینما های کابل

فلم رفتن ، به کارگردانی نوید محمودی و تهیه‌کنندگی جمشید محمودی، به نمایندگی از افغانستان، نامزد اسکار شده است و به‌روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه (امروز ) و جمعه در پرده سینماهای کابل به نمایش گذاشته می‌شود.

«رفتن»، فلمی است ساخته برادران محمودی که در ایران صحنه‌برداری شده است و جواز ساخت از ریاست افغان فلم در افغانستان و سینمای ایران را دارد.

نوید محمودی، کارگردان این فلم می‌گوید که مهاجرت به هدف رسیدن به آرامش نسبی است که جنگ و ناامنی‌ها باعث می‌شود انسان‌ها به حدی جان به لب شوند که حاضر شوند سختی‌های نشان‌داده شده در این فلم را بکـَـشند، برای رسیدن به آرامشی که هیچ اطمینانی از رسیدن به آن وجود ندارد.

آقای محمودی گفت : «طوری که از پوستر اصلی فلم پیدا است، ما می‌خواهیم به جهانیان نشان بدهیم که چه چیزهایی باعث می‌شود مهاجران برای رسیدن به کشورهای غربی از جان خود هم بگذرند و این آرزوی رسیدن به زندگی نسبتا با ثبات و امنیت است، در حالی که در این راه، ممکن است جان خود را از دست بدهند.»

به گفته او، هزینه ساخت این فلم ۳۲۰ هزار دالر بوده و در مدت شش ماه، کار صحنه‌ برداری آن به پایان رسیده است.

ابراهیم عارفی، رییس افغان فلم در باره‌ی نحوه‌ی انتخاب این فلم در معرفی به اسکار گفت که این فلم با رای‌گیری از هیات داوران برای دریافت جایزه اسکار به نمایندگی از فلم افغانستان معرفی شده است.

رییس افغان‌فلم گفت: «این اولین بار است که چهار فلم را کاندید داشتیم. در کنار فلم «رفتن»، سه فلم دیگر هر یک به ترتیب «شب‌های افغانستان»، «مستند قوای مسلح افغانستان»، اثر الکا سادات، «گرگ و بره» از شهربانو سادات و «پرنده، پرنده نبود» اثر میرویس آرش، برای جایزه اسکار به نمایندگی از افغانستان کاندید شده بودند که «رفتن » توانست بلندترین رای را از آن خود کند.»

وی خاطرنشان کرد که امیدواری‌ها برای آینده صنعت فلم‌سازی در افغانستان روشن است. اما نوید محمودی، اوضاع فلم‌سازان جوان در افغانستان را به سربازان شجاع، ولی بی‌سلاح مانند کرد.

پیش از این نیز فلم «چند مترمکعب عشق» به کارگردانی جمشید محمودی و تهیه‌کنندگی نوید محمودی به نمایندگی از فلم افغانستان نامزد اسکار سال ۲۰۱۴ شده بود.

پنج شنبه ۱ میزان ۱۳۹۵ – زینب فرهمند

منبع : هشت صبح

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*