خانه / خانواده / زنان / زنان معترض در بند طالبان؛ منیژه صدیقی در زندان پلچرخی وضعیت خوبی ندارد

زنان معترض در بند طالبان؛ منیژه صدیقی در زندان پلچرخی وضعیت خوبی ندارد

کابل/۱۴قوس/فرهنگستان
نزدیکان منیژه صدیقی، زن معترض که در بند طالبان به‌سر می‌برد، می‌گویند که او به زندان پلچرخی منتقل شده و «وضعیت خوبی ندارد».
نزدیکان منیژه صدیقی گفت که صدیقی از موبایل یکی از زنان زندانی در پلچرخی به خانواده‌اش تماس گرفته و با گریه و فریاد خواستار کمک برای نجات‌اش شده است.
در نوار صوتی‌ای که از مادر منیژه صدیقی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است، گفته شده که دخترش بیمار است. مادر منیژه صدیقی می‌گوید: «دخترم می‌میرد، چه کنم، چه چاره کنم… خدایا به داد ما برس.»
یک منبع دیگر تأیید کرد که ژولیا پارسی، از دیگر زنان معترض نیز هفته‌ی گذشته به بیمارستان منتقل شده و پس از یک هفته، طالبان دوباره او را به زندان برده‌اند.
به‌گفته‌ی اعضای خانواده‌ی ژولیا پارسی او را در بیمارستان ملاقات کرده و گفته‌اند که او از لحاظ روحی به‌شدت صدمه دیده است.
دو زن معترض دیگر، ندا پروانی و پریسا آزاده نیز در بند طالبان به‌سر می‌برند. گفته می‌شود که این زنان معترض اکنون در توقیف‌خانه‌ی استخبارات طالبان هستند.
درباره‌ی وضعیت سایر زنان معترض اطلاعاتی در دست نیست.
طالبان این گروه زنان را تنها به‌خاطر اعتراض و دادخواهی بازداشت و به زندان انداخته‌اند. پیش از این بارها اعتراض زنان در کابل و برخی از ولایت‌ها در افغانستان سرکوب شده‌اند.
این گروه از زمان تسلط دوباره بر افغانستان تا اکنون محدودیت‌های شدید بر آزادی‌ها و حقوق زنان وضع کرده‌ است. در حال حاضر زنان و دختران اجازه‌ی و تحصیل و کار ندارند.
خبرنگار فرهنگستان
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*