خانه / فرهنگ و هنر / فرهنگ / بازدید بیش از چهار هزار گردشگر از آبده‌های تاریخی هرات

بازدید بیش از چهار هزار گردشگر از آبده‌های تاریخی هرات

کابل/۲۵سرطان/فرهنگستان
مسوولان محلی طالبان در ولایت هرات می‌گویند که در سه ماه اخیر بیش از چهار هزار گردشگر از آبده‌های تاریخی و جاهای دیدنی ولایت هرات بازدید کرده‌اند.
به گفته مسولان محلی طالبان طی این مدت حدود دوصد تن گردشگر خارجی نیز به هرات آمده‌اند که معمولاً از کشورهای اروپایی، امریکایی و آسیا بودند.
به تازگی یک گروه چهارده نفری از کشورهای اروپایی به هرات آمده‌اند که از مکان‌های تاریخی این ولایت دیدن کردند. آن‌ها به این باور‌اند که افغانستان زیبایی‌ها و طبیعت خاص خود را دارد، بناءً تلاش می‌کنند تا از بیشتر ولایت‌های آن دیدن کنند.
این گروه چهارده نفری که بیشتر از کشورهای اروپایی هستند تازه وارد ولایت هرات شدند، مکان‌های تاریخی، ساحات باستانی و طبیعت هرات برای گردشگران خارجی جذاب است.
آن‌ها می‌گویند افغانستان دارای فرهنگ متفاوت و طبیعت زیبایی دارد، بناءً در هر ولایت جاذبه‌های خاص توریستی وجود دارد و آن‌ها تلاش دارند تا از بیشتر ولایت‌ها دیدن کنند.
اندریا، شهروند صربستان می‌گوید: «افغانستان واقعاً کشور شگفت‌انگیزی است، من واقعاً مردم این کشور را دوست دارم و هر کدام آن‌ها خیلی مهربان هستند، در سرک‌ها جنب وجوش را می‌بینیم و زندگی جریان دارد من می‌توانم صبر کنم تا اینکه قسمت‌های زیاد طبیعت را ببینم، ما تا حالا از بامیان، مزارشریف و کابل دیدن کرده ایم.»
یاوانا، شهروند دیگر صربستان می‌گوید:« من خیلی چیزها را در مورد افغانستان شنیده‌ام مخصوصاً در مورد طبیعت، فرهنگ و مردم این کشور، اما من زیاد جستجو می‌کنم تا که بیشتر در مورد افغانستان بدانم، اینجا در هرات من مسجدجامع بزرگ، این قلعه تاریخی و صنعت کاشی‌سازی سنتی را دیدم و بسیار هیجان دارم که قسمت‌های باقی مانده این شهر را هم ببینم.»
به گفته مسوولان محلی طالبان در سه ماه گذشته بیش از چهار هزار گردشگر داخلی و خارجی از مکان‌های تاریخی و جاهای دیدنی هرات بازدید کرده اند، بناءً نسبت به سال گذشته حضور گردشگران خارجی و داخلی در هرات بیشتر می‌شود.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*