خانه / خانواده / اطفال / وضعیت وخیم اطفال در زندان پلچرخی کابل

وضعیت وخیم اطفال در زندان پلچرخی کابل

وضعیت بد صحی زندان زنانه‌ی پلچرخی؛ جان یک کودک را گرفت
کابل/۲۷دلو/فرهنگستان
وزارت داخله با تایید مرگ یک کودک، در زندان زنانه‌ی پلچرخی می‌گوید که این کودک در اثر بیماری سینه‌وبغل جان باخته است.
نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله می‌گوید که هشت کودک دیگر به دلیل تب و استفراغ به شفاخانه صحت طفل منتقل و بستری شده‌اند.
وحید مایار، سخن‌گوی وزارت صحت گفته است که یک کودک در اثر بیماری سوءتغذی جان باخته و کمتر از شش کودک دیگر در اثر سرخکان بستری شده‌اند.
وی افزود که سرخکان یک بیماری ساری دوره طفولیت است. به گفته‌ی او، به کودکانی که به این بیماری مبتلا شده‌اند، رسیدگی می‌شود.
نجلا راحیل، یکی از حقوق‌دانان می‌گوید که در هیچ قانونی نیامده است که کودک همراه با مادرش در زندان به سر ببرد؛ مگر تا زمان تولد کودک؛ اما اگر مادر کودک، در بیرون از زندان کسی را برای نگه‌داری از کودک ندارد، پس باید در داخل زندان امکانات برای این کودکان فراهم شود که بتواند تا اندازه‌ای برای بهبود ذهنیت کودک کمک کند.
ریاست امنیت ملی درعقرب سال روان اعلام کرد که ۴۳۹ جنگ‌جوی داعش و اعضای خانواده‌های آن‌ها از ولایت ننگرهار برای انجام تحقیقات بیشتر به کابل منتقل کرده است. در این میان داعشیان ۲۷۷ تبعه‌ی کشورهای خارجی به شمول ۷۵ زن و ۱۵۹ کودک شامل بودند.
در این حال شیوع بیماری‌های گونه‌گون میان زنان و کودکان در این زندان نگرانی‌ها به خصوص شیوع بیماری کرونا را بیشتر کرده و شماری از زنان زندانی خواهان رسیدگی فوری به وضعیت صحی بیماران و بخش زنانه‌ی زندان پلچرخی اند.

خبرنگارفرهنگستان از کابل

سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*