خانه / اجتماع / بحران مهاجرت / پاکستان: تا اکنون بیش از ۴۰۲ هزار مهاجر به افغانستان بازگردانده شده‌اند

پاکستان: تا اکنون بیش از ۴۰۲ هزار مهاجر به افغانستان بازگردانده شده‌اند

کابل/۱۱قوس/فرهنگستان
رسانه‌ی دولتی پاکستانی گزارش داده است که تا اکنون ۴۰۲ هزار و ۳۱۲ مهاجر غیرقانونی افغانستانی به کشور شان بازگردانده شده‌اند.
رادیو پاکستان امروز (شنبه، ۱۱ قوس) در خبری نوشته است که تنها دیروز سه هزار و ۷۷۶ شهروند افغانستان به کشورشان بازگردانده شده‌اند.
این رسانه افزوده است که بازگرداندن اتباع بیگانه‌ی غیرقانونی، از جمله شهروندان افغانستان به وطن شان ادامه دارد.
از سویی هم، مقام‌های محلی طالبان در ننگرهار می‌گویند که پاکستان گذرگاه تورخم را به‌روی بیماران بدون پاسپورت و ویزا بسته‌ است.
پیش از این بیماران بدون پاسپورت و ویزا با مدارک تأییدشده از سوی کمیسیون صحی ننگرهار برای تداوی به پاکستان می‌رفتند.
ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در ننگرهار اعلام کرده که پاکستان از روزگذشته (جمعه، ۱۰ قوس) به بیماران دارای مدارک صحی اجازه‌ی ورود نمی‌دهد.
این ریاست از تمامی بیمارانی که بر اساس مدارک مورد تأیید کمیسیون صحی بدون پاسپورت و ویزا برای تداوی به پاکستان می‌آیند خواسته است تا اطلاع ثانوی به دروازه‌ی گذرگاه تورخم مراجعه نکنند.
پاکستان پیش از این هم گذرگاه تورخم را به‌روی رانندگان کامیون‌های افغانستان که پاسپورت و ویزا نداشتند، بسته بود. با توجه به مقررات اخیر پاکستان، شهروندان افغانستان باید برای سفر به پاکستان پاسپورت و ویزای معتبر داشته باشند.
پاکستان در ماه اکتوبر برای مهاجران «غیرقانونی»، از جمله ۱.۷ میلیون شهروند افغانستان ضرب‌الاجل تعیین کرد که آن کشور را ترک کنند و در غیر این‌صورت اخراج می‌شوند.
بازگشت و اخراج مهاجران از پاکستان، به وخامت بحران بشری در افغانستان افزوده است.
خبرنگار فرهنگستان
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*