خانه / خبرها / گزارش‌های افغانستان / نگرانی رانندگان تکسی از نداشتن هزینه تغییر رنگ تکسی‌ها

نگرانی رانندگان تکسی از نداشتن هزینه تغییر رنگ تکسی‌ها

کابل/۲۰ثور/فرهنگستان
شماری از رانندگان تکسی‌های شهری در شهر کابل با اشاره به دستور تازه طالبان مبنی بر تغییر رنگ تکسی‌ها از زرد به فیروزه‌ای می‌گویند که با توجه به وضعیت دشوار اقتصادی پرداخت هزینه تغییر رنگ تکسی‌ها برای آن‌ها دشوار است.
این رانندگان می‌گویند که از بام تا شام برای تامین هزینه‌های زندگی تلاش می‌کنند بازهم نمی‌توانند آن را تامین کنند و هیچ پس اندازی برای انجام این کاری ندارند.
ناصر راننده تکسی می‌گوید:«ما توانایی رنگ کردن تکسی خود را نداریم. مشکلات اقتصادی بسیار زیاد است. ما هرچقدر کار می‌کنیم را چند دانه نان می‌خریم و به خانه می‌بریم. درتوان ما نیست هزینه رنگ موتر را پرداخت کنیم.»
یکی از رانندگان تکسی در کابل می‌گویند که آنها هزینه تبدیل اسناد موتر را ندارد، چه برسد به تغییر رنگ موتر.
قادر راننده تکسی نیز گفت:« از روزی که این خبر را شنیده‌ام حیران مانده‌ام که چه کنم. من کار دیگری بلد نیستم که موتر رانی نکنم. به ما گفته‌اند بروید اسناد موتر را نو کنید، از پول موتر که هزینه اسناد آن بیشتر است. مردم مشکلات جدی اقتصادی دارند.»
بسیاری از رانندگان تکسی در کابل سال‌های زیادی از عمر خود را پشت فرمان موتر سپری کرده‌اند. و حالا موترهایشان مثل خودشان پا به سن گذاشته‌اند.
حاجی بشیر راننده تکسی گفت: «کسی طرف مردم را نمی‌گیرد. مردم از گرسنگی درحال میردن هستند، اینها پشت رنگ موتر می‌گردند. من به عنوان پدر از این ها خواهش می‌کنم که ازاین حرفها صرف نظر کنند، من اولاد خود را بکشم تکسی خود را جور کنم؟»
این درحالی است که ریاست عمومی پولیس ترافیک کابل در نشست خبری در مرکز رسانه‌های حکومت از تغییر رنگ تکسی‌های شهری و روستایی به فیروزه ‌ای خبر داد و گفت در آینده نزدیک به منظور کاهش سطح جرایم، تمام مالکان تکسی‌ها ثبت بایومتریک می‌شوند.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*