خانه / خبرها / گزارش‌های افغانستان / منع ذبح مواشی در مقابل دوکان‌های قصابی و اماکن عمومی کابل

منع ذبح مواشی در مقابل دوکان‌های قصابی و اماکن عمومی کابل

کابل/۴سرطان/فرهنگستان
شاروال کابل، در نشستی به منظور تعیین محلات کشتار مواشی در کابل ،ذبح مواشی در مقابل دوکان‌های قصابی و دیگر اماکن عمومی کابل را ممنوع اعلام کرد.
دفتر مطبوعاتی شاروالی کابل امروز (یکشنبه، ۴ سرطان) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که در این نشست در مورد تعیین محلات برای کشتارهای مواشی در زون‌های مختلف شهر کابل بحث شد.
مولوی عبدالرشید، شاروال کابل در این جلسه گفته که ذبح مواشی در مقابل دکان‌های قصابی و دیگر اماکن عمومی جداً ممنوع است.
وی افزود:« شاروالی کابل برنامه دارد که برای رشد معیاری شهر و تامین سلامت صحت شهروندان از شیوع امراض و همچنین حفاظت تاسیسات شهری در زون‌های مختلف شهر؛ محل‌های دایمی بازار فروش مواشی و مکان‌های مشخص را برای ذبح مواشی انتخاب و مشخص کند که کار سروی و اسناد تخنیکی آن به زودی تکمیل می‌شود.»

شاروال کابل گفت که این کار نظم بهتر شهری را تحقق می‌بخشد و برای شهروندانی که می‌خواهند مواشی بگیرند، سهولت فراهم می‌کند تا به راحتی به نزدیک‌ترین آدرس جهت خرید مراجعه کنند و از جانب دیگر از آلودگی شهری و تخریب تاسیسات شهری نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد.

او در این زمینه خواهان هماهنگی و همکاری بیشتر مسئولان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری شده تا برنامه‌ها در مرحله اجرا قرار گیرد.
در جلسه فیصله شد که گروه تخنیکی شاروالی کابل با وزارت زراعت، آبیاری و مالداری جهت تعیین آدرس‌های دایمی فروش و کشتارگاه‌های مواشی کار مشترک کنند.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*