خانه / خانواده / زنان / زنان معترض: اگر به خواسته‌های ما رسیدگی نشود، اعتصاب می‌کنیم

زنان معترض: اگر به خواسته‌های ما رسیدگی نشود، اعتصاب می‌کنیم

کابل/۱۴سنبله/فرهنگستان
اعضای جنبش خودجوش زنان افغانستان ام‌روز(سه‌شنبه، ۱۴ سنبله) در قطع‌نامه‌ای حمایت خود را از اعتصاب غذایی ۱۲ روزه‌ی تمنا زریاب پریانی در آلمان اعلام کرده و می‌گویند که آپارتاید جنسیتی در افغانستان با گذشت هر روز شدیدتر می‌شود و جهان همچنان در سکوت کامل به‌سر می‌برد.
آن‌ها در این قطع‌نامه گفته‌اند که جامعه‌ی جهانی و سازمان ملل متحد و تمامی نهادهای حقوق بشری، باید به آپارتاید جنسیتی در افغانستان که هر روز در حال تشدید است، پایان بدهند.
اعضای این جنبش همچنان می‌خواهند که کمک‌های نقدی جهان به خصوص امریکا برای طالبان فورا متوقف شوند. آن‌ها در این قطع‌نامه تاکید کرده‌اند که سفرهای مقام‌های گروه طالبان به کشورهای جهان ممنوع قرار داده شود.
اعضای این جنبش می‌خواهند که جهان از زنان افغانستان تا رسیدن به حقوق اولیه و اساسی‌شان به‌صورت گسترده و همه‌جانبه حمایت کند.
آن‌ها در ادامه از جامعه‌ی جهانی و سازمان ملل متحد و دیگر کشورهای دخیل در امور افغانستان می‌خواهند که رژیم طالبان را به‌رسمیت نشناخته و برای نجات افغانستان از چنگال«این گروه تروریستی» اقدام عملی نمایند.
آن‌ها تاکید می‌کنند، درصورتی‌که به خواسته‌های شان رسیدگی نشود، آن‌ها نیز مانند تمنا پریانی در داخل افغانستان دست به اعتصاب و اعتراضات بزرگ‌تر می‌زنند تا جهان شاهد عمق فاجعه و نتیجه‌ی آپارتاید جنسیتی در افغانستان باشد.
تمنا زریاب پریانی از نخستین روز ماه سپتامبر سال جاری میلادی در شهر کلن آلمان دست به اعتصاب زده است.
خانم پریانی امروز پنجمین روز از اعتصاب غذایی خود را می‌گذراند و قرار است این اعتصاب تا تاریخ دوازدهم سپتامبر ادامه پیدا کند.
آنان خواستار به رسمیت‌شناسی آپارتایدجنسیتی در افغانستان، آزادی زندانیان سیاسی از زندان‌های طالبان و توقف حمایت مالی و سیاسی از این گروه هستند.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*