خانه / خانواده / اطفال / بریتانیا ۱۲۵ میلیون دالر برای آموزش کودکان افغانستان اختصاص داد

بریتانیا ۱۲۵ میلیون دالر برای آموزش کودکان افغانستان اختصاص داد

کابل/۸سنبله/فرهنگستان
سفارت بریتانیا برای افغانستان ام‌ٰروز(چهارشنبه، ۸سنبله) گفته است که بریتانیا در سال روان میلادی ۱۲۵ میلیون دالر را برای پشتیبانی از شهروندان افغانستان اختصاص داده است.
این سفارت در صحفه اجتماعی ایکس نگاشته است که بریتانیا به افغانستان امن و مرفه متعهد است و این کمک‌ها در بخش آموزش کودکان هزینه خواهد شد.
بربنیاد گزارش‌های نهادهای بین‌المللی، افغانستان هم اکنون با یک بحران طولانی‌مدت بشردوستانه روبروست و میلیون‌ها نفر با فقر، بی‌کاری و عدم دست‌رسی به صحی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
عبدالمنیر، جوانی است که افزون بر داشتن معلولیت برای پیدا کردن نفقه خانواده‌اش، در کابل دست‌فروشی می‌کند. او می‌گوید: «از همین حکومت که از آمدنش دو سال شد، یکی یا دوبار کارت گرفتم. مثلن کارت پنج ماهه گرفتم، سه ماه را برایم دادند و دیگر کمک دریافت نکردم.»
شاکر یعقوبی، آگاه مسایل اقتصادی در این باره گفت: «کمک‌های جهانی، مسیر درست مصرفش مشخص نیست. در صورتی‌که مسیر درست مصرف کمک مشخص نباشد و شفافیت لازم و پاسخدهی مناسب نسبت به وضعیت کمک‌رسانی وجود نداشته باشد، به هر قدر هنگفتی که این کمک‌ها صورت بگیرد، متاسفانه نمی‌تواند موثریت لازم نسبت به وضعیت اقتصادی افغانستان داشته باشد.»
بربنیاد گزارش تازه‌ی سازمان صحی جهان، ۲۸ اعشاریه ۸ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های فوری نیاز دارند؛ در حالی‌که این رقم پیش از آگست سال ۲۰۲۱میلادی، به ۱۸ اعشاریه ۴ میلیون تن می‌رسید.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*