خانه / فرهنگ و هنر / فرهنگ / برگزاری نمایشگاه عکس «فرازوفرودهای آزادی بیان افغانستان» در آلمان

برگزاری نمایشگاه عکس «فرازوفرودهای آزادی بیان افغانستان» در آلمان

کابل/۱۱میزان/فرهنگستان
احمدشاه عظیمی یکی از عکاس خبری افغانستان در تبعید در چتر نخستین سمپوزیم آزادی بیان افغانستان در شهر برلین آلمان نمایشگاه عکسی زیر نام فراز و‌فرودهای آزادی بیان در افغانستان برگزار کرد.
او می‌گوید که هدفش از راه‌‌اندازی این نمایشگاه عکس، روایت درد و رنج مردم افغانستان و تقویت آزادی بیان است.
احمدشاه عظیمی، عکاس خبری و از اعضای رهبری AJSO یا سازمان حمایت از خبرنگاران است و این سومین نمایشگاه عکس او در اروپا است.
در این نمایشگاه ده‌ها عکس گرفته شده از وضعیت آزادی بیان در افغانستان توسط احمد‌شاه عظیمی و شماری از عکاسان نام‌آشنای افغانستان به نمایش گذاشته شده است.
احمدشاه عظیمی می‌گوید: «هدف من از برگزاری دور سوم این نمایشگاه روایت درد و رنج مردم افغانستان و برافراشته نگه‌داشتن پرچم آزادی بیان است تا به مردم جهان این مورد را برسانم.»
این‌ نمایشگاه «آزادی بیان در افغانستان؛ فراز فرودها» نام دارد و در چتر نخستین،«سمپوزیم آزادی بیان در افغانستان» برگزار شده است.
غفور‌ لیوال، سفیر پیشین افغانستان برای ایران که برای بازدید به این نمایشگاه آمده است می‌گوید: «از هگذر فوتوژورنالیست هر عکس باید پیام‌های ویژه از وضعیت را داشته باشد و در‌ شمار زیادی از این عکس‌ها من چنین پیامی را متوجه‌شدم.»
خوشحال آصفی، خبرنگار می‌گوید: «تصاویر متعددی که امروز به نمایش‌ گذاشته، مفهوم گسترده و معنای خیلی قوی را بیان می‌کرد.»
احمد شاه عظیمی تجربه یک دهه کار به عنوان خبرنگار و عکاس خبری را با رسانه‌های داخلی و خارجی دارد. او‌ در رویداد دهم ثور ۱۳۹۸ که خبرنگاران در شش درک کابل هدف قرار گرفتند و ۹ خبرنگار جان باختند، زخمی شد.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*