خانه / فرهنگ و هنر / فرهنگ / برگزاری نمایشگاه صنایع دستی با حضور زنان هنرمند در هرات

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی با حضور زنان هنرمند در هرات

کابل/۹میزان/فرهنگستان
نمایشگاه صنایع دستی دارالفنون هریوا ام‌روز(یکشنبه، ۹میزان) در هرات گشایش یافت. این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی گردشگری برای سه روز برگزار شده و بیشتر غرفه‌های آن به زنان اختصاص یافته است.
برگزار کنندگان این نمایشگاه می‌گویند که مردان در ۴۰ غرفه و زنان و دختران در ۱۰۰ غرفه فرآورده‌ها و صنایع دستی‌شان را به نمایش گذاشته‌اند.
شماری از دانش آموزان دختر برای دور شدن از فشارهای روحی و روانی دور ماندن از مکتب محصولات دست ساخته خود را به این نمایشگاه آورده‌اند.
مروه، دانش آموز بازمانده از تحصیل می‌گوید: «این بار اولم هست که در این نمایشگاه اشتراک می‌کنم. امیدوار هستم که از این فرصت‌ها بیشتر فراهم شود تا بتوانم تولیدات خود را به همه مردم نمایش بدهم.»
ملیکا سادات، دانش آموز بازمانده از تحصیل می‌گوید: «ما همگی هنرهای مختلفی داریم و هنرهایی هست که اگر به چشم بخورد حمایت زیادی به دست می‌آورد، اما متاسفانه همین شرایط برای خانم‌ها بیشتر فراهم نمی‌شود.»
فریال غزنوی زن تجارت پیشه گفت: «چنین برنامه‌هایی بهترین فرصت برای حمایت از تولیدات داخلی زنان است.»
لباس‌، ساخته‌های دستی، آثار هنری، صنایع چوبی دست ساخته‌های زنان است، در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
بازدیدکنندگان این نمایشگاه از شهروندان کشور می‌خواهند که برای رشد اقتصاد زنان، صنایع دستی آنان را خریداری کنند.
منیژه نوری، بازدید کننده از نمایشگاه می‌گوید: «برای زنان هرات جای افتخار است که توانستند امروز هم با کارهای متفاوتی که دارند صنایع دستی زیبایی خلق کنند.»
این نمایشگاه درحالی برگزار شده است که طالبان کار زنان در نهادهای غیردولتی را ممنوع اعلام کرده‌اند و این تصمیم طالبان وضعیت را برای زنانی که تنها نان آور و سرپرست خانواده‌های خود هستند، دشوار کرده است.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*