خانه / خانواده / زنان / اهدای جواهرات زنان ازبیک به زلزله‌زدگان در ترکیه

اهدای جواهرات زنان ازبیک به زلزله‌زدگان در ترکیه

کابل/۱۳حوت/فرهنگستان
شماری از زنان ازبیک در ولایت‌های بلخ، قندوز و جوزجان در شمال افغانستان جواهرات طلا و نقره‌ی خود را برای آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه‌های مرگبار در ترکیه اهدا کرده‌اند.
خبرگزاری آناتولی به نقل از سمیح لطفی تورگوت، سرقنسول ترکیه در شهر مزارشریف نوشته است که این زنان جواهرات طلا و نقره‌ی خود را به این قنسولگری تحویل داده‌اند تا برای زلزله‌زدگان ارسال شود.
تورگوت گفته است که پس از زمین‌لرزه‌های ترکیه، مردم افغانستان از همه اقشار «این درد را حس کرده و سعی کردند در کنار قربانیان زلزله باشند».
او گفته است: «دو مورد از کمک‌های بشردوستانه مردم افغانستان من را تحت تأثیر قرار داد. یکی از آنها این بود که زنان ترکمن و ازبیک جواهراتی را که برای زلزله‌زدگان جمع‌آوری کرده بودند به ما تحویل دادند.»
مورد دوم به گفته‌ی او، یک زن ازبیک که قبلا پسر سه ساله‌اش را از دست داده بود، گوشواره و انگشترهایش را از طریق همسرش به قنسولگری ترکیه در مزارشریف فرستاده است.
سمیح لطفی تورگوت در ادامه گفته است که مردم از نقاط مختلف افغانستان با وجودی که در وضعیت بد اقتصادی به‌سر می‌برند، به زلزله‌زدگان ترکیه کمک نقدی کرده‌اند.
این درحالی است که بخش‌هایی از ترکیه و سوریه در تاریخ ۱۷ دلو گواه زمین لرزه‌های مرگبار و ویرانگر بود که براساس آخرین آمارهای تأییدشده، بیش از ۵۰ هزار نفر در دو کشور کشته برجای گذاشته است.
همچنین هزاران نفر زخمی و آواره و هزاران نفر دیگر هنوز مفقوداند. این زمین‌لرزه‌ها و صدها پس‌لرزه‌ی آن خانه‌های مسکونی زیادی را در ترکیه و سوریه ویران کرده است.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*