خانه / فرهنگ و هنر / فرهنگ / درخشش فرید قیومی در قصر دولتی کرملین

درخشش فرید قیومی در قصر دولتی کرملین

شام یکشنبه ۲۶ فبروری در قصر دولتی کرملین کنسرت بزرگ هنرمندان موسیقی  روسیه ، زیر نام ” موسیقی علیه ترور ” برگزار شد .

در این کنسرت علاوه بر هنرمندان جمهوریت های  داغستان ، تاتارستان ، انگوشیت ، اسیتین ، گرجستان و ارمنستان  ، گروه موسیقی “میراث ” به رهبری  فرید قیومی نیز هنرنمایی نمودند .

فرید قیومی که مبتکر و بانی طرح ” موسیقی علیه ترور ” می باشد در آغاز کنسرت در رابطه به هدف و اهمیت این طرح چنین گفت :

” موسیقی علیه ترور ” حرکت شعوری هنرمندان در راه نجات جهان و انسانیت است . در این حرکت , هنرمندان با صدای رسا و احساس هنری  علیه  خشونت ، بی رحمی و ترور متحد می شوند . ما تنها هنرمند نبوده ، بل که ما سربازان مهربانی ، عاطفه و عدالت نیز می باشیم و هدف مادفاع از ارزش های معنوی و دفاع از فرهنگ به عنوان اساس و تهداب اخلاقی بشریت است .”

درین کنسرت موسیقی  که بخش بیشتر ان به  یادبود از اندری کارلوف دپیلومات سابقه دار  رو سیه   که چندی قبل در ترکیه در نتیجه یک عمل تروریستی جان خود را از دست داد ، وقف شده بود ، معاون وزارت خارجه روسیه آقای میشکوف ، عبدالقیوم کوچی سفیر افغانستان در مسکو , عبدالغیور احدزاده شارژذافیر سفارت افغانستان ، سلطان شاه عاکفی اتشه فرهنگی سفارت افغانستان ، تعداد کثیری از دیپلومات های ارشد وزارت خارجه روسیه ، دیپلومات های کشور های خارجی و علاقمندان هنر موسیقی اشتراک نموده بودند .

آقای میشکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن صحبت کوتاه پیام سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه را باز گو کرد و از فرید قیومی به خاطر طرح انسانی و تلاش های موثر شان سپاسگزاری نمود .

در جریان کنسرت هنرمندان پارجه های دلخواه و جالب شان را اجرا نمودند و همواره با کف زدن های متواتر از جانب حاضرین مورد تشویق قرار گرفتند .

بخش اعظم این کنسرت بزرگ را گروه هنری ” میراث ” به دوش داشت .

فرید قیومی با همکاری نوازنده های توانا و مسلکی آرکستر ” میراث ” هشت آهنگ جالب ، به زبان های فارسی ، پشتو و روسی به علاقمندان آواز خود پیشکش نمود که مورد تشویق صمیمانه حاضرین قرار گرفت .

باید یاد آور شد که  قصر دولتی کرملین در ساحه قصر کرملین موقعیت دارد ، صالون کنسرتی شماره یک در روسیه بوده  و دارای ظرفیت شش هزار چوکی می باشد .

فرهنگستان این موفقیت بزرگ را به هم وطن عزیز ما آقای فرید قیومی و همکاران هنرمند شان در گروه هنری ” میراث ” مبارک  گفته ، برای شان موفقیت های پیگیر در امر اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ و هنر آرزومند است .

۲۶٫۰۲٫۲۰۱۷

فرهنگستان – مسکو

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*