خانه / خبرها / در یک انفجار انتحاری در برابر بیمارستان مرکزی کویتۀ در پاکستان حداقل ٦٠ تن کشته شدند

در یک انفجار انتحاری در برابر بیمارستان مرکزی کویتۀ در پاکستان حداقل ٦٠ تن کشته شدند

انفجار بمب در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان در پاکستان، دوشنبه ٨ اوت/ ١٨ مرداد ماه، هنگامی صورت گرفت که حدود ٢٠٠ تن در برابر بیمارستان مرکزی شهر برای تجلیل از رئیس کانون وکلا تجمع کرده بودند. وی چند ساعت پیش از آن هنگام خروج از منزل خود توسط افراد مسلح ناشناس کشته شده بود. در این انفجار، به گفتۀ وزیر بهداری ایالت بلوچستان، رحمت صالح بلوچ، حداقل ٥٠ نفر زخمی شدند.
در پی این انفجار یک واحد از نفرات ارتش پاکستان در برابر بیمارستان مسقر شد. بگفتۀ فرماندۀ نظامیان اجساد فراوانی در هم آمیخته شده و تعیین شمار دقیق کشته شدگان بسهولت ممکن نیست. بعلاوه حال بسیاری از افراد زخمی شده بر اساس گزارش ارائه شده توسط وزیر بهداری ایالت بلوچستان وخیم است و شمار کشته شدگان ممکن است بسرعت افزایش یابد.

یکی از پزشکان حاضر در بیمارستان به خبرنگارانی که پس از حادثه به محل شتافته بودند گفت «انفجار چنان شدید بود که نخست همه چیز سیاه شد و من گمان بردم که یکی از ساختمان های بیمارستان فرو ریخته است».

سخنگوی دولت ایالتی این انفجار را برنامه ریزی شده ارزیابی کرد. شمار فراوانی از کشته شدگان و زخمی های این حمله را وکلای مدافع و روزنامه نگاران تشکیل می دهند. این جمع برای تشییع جنازۀ بلال انور کاسی وکیل مدافع سرشناس و رئیس کانون وکلای ایالت بلوچستان در برابر بیمارستان گرد آمده بود.

بلال انور کاسی صبح دوشنبه هنگام خروج از منزل خود توسط افراد ناشناس هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. تا کنون هیچ سازمانی مسئولیت هیچ یک از این دو سوء قصد را بر عهده نگرفته است.
انفجار روز دوشنبه مرگبارترین حمله در سال جاری در پاکستان پس از انفجار مارس گذشته در پارک بازی بچه ها در لاهور بحساب می آید. در آن انفجار ٧٥ تن کشته شدند.

ایالت بلوچستان در پاکستان که دارای ذخیره های گازی و نفتی است همواره صحنۀ خشونت‌های خونین میان اهل سنت و شیعیان، گروه‌های اسلام گرای افراطی و نیز نفرات یک جنبش جدائی طلب است.

۰۸-۰۸-۲۰۱۶

rfi فرا نسه

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*