خانه / خبرها / سخنرانی رییس جمهور غنی در نشست فوق العادۀ سازمان همکاری‌های اسلامی

سخنرانی رییس جمهور غنی در نشست فوق العادۀ سازمان همکاری‌های اسلامی

اشرف غنی: قلب افغان ها برای فلسطینیان می تپد !

اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، هنگام سخنرانی در نشست فوق العادۀ سازمان همکاری‌های اسلامی،اجماع کشورهای اسلامی و “توجه امت اسلامی” را به بیت المقدس “لحظۀ خاص تاریخی” و “دلگرم کننده” خوانده گفت بیت المقدس به دلیل اینکه نخستین قبلۀ اسلام بوده است، هستۀ هویت مسلمانان جهان و نمادی از تمدن اسلامی است.
اشرف غنی که امروز چهارشنبه در شهر استانبول ترکیه در نشست فوق العادۀ سازمان همکاری‌های اسلامی در مورد بیت المقدس صحبت میکرد، با تاکید بر فرصت پیش آمده برای همبستگی بیشتر کشورهای اسلامی گفت که باید پلان جامع برای کمک به مردم و حکومت فلسطین ترتیب داده شود.
رئیس جمهور افغانستان گفت که قلب هر افغان به‌خاطر همدردی و همدلی با برادران و خواهران فلسطینی‌اش می‌تپد. او افزود که تصمیم دونالد ترمپ، رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا، مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به صفت پایتخت اسرائیل، با واکنش شدید جهانی به ویژه کشورهای اسلامی روبرو شد.
رئیس جمهور غنی تعامل و گفتمان میان مسلمانان و سایر مردم به شمول ایالات متحده کلید رسیدن به صلح پایدار می باشد. او با تاکید بر اجماع جهان اسلام برای ختم فوری جنگ در کشورهای اسلامی گفت که رهبران اسلامی از این طریق می‌توانند رهبری واقعی خود را به اثبات برسانند.
اشرف غنی همچنان گفت که اعمال تروریستی و خشونت‌بار که قربانیان اصلی آن مسلمانان به ‌ویژه مردم افغانستان اند، باید مردود و تقبیح شود.
نشست فوق العادۀ سازمان همکاری‌های اسلامی با نشر قطعنامه‌ای تصمیم رئیس‎جمهور ترمپ را محکوم کرده و آن را نقض جدی قوانین بین المللی و تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه عنوان کرد.

خواجه میر احمد

فرهنگستان

۱۳٫۱۲٫۲۰۱۷

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*