خانه / خبرها / کشته‌گان نیروهای امنیتی شهید هستند

کشته‌گان نیروهای امنیتی شهید هستند

شورای سرتاسری علما می‌گوید به دلیل این‌ که نیروهای امنیتی برای دفاع از دین، وطن، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشور مبارزه می‌کنند، کشته‌گان این نیروها از نگاه دین اسلام، «شهید» هستند.
اعضای شورای علما این موضوع را دیروز در دیدار با اشرف غنی رییس‌جمهور کشور بیان داشته‌اند. آنان تاکید کرده‌اند که بدون هیچ شک و تردیدی، قربانیان نیروهای امنیتی «شهید» اند.
اعضای این شورا در اعلامیه‌ای در این باره می‌گوید: «متاسفـانه برخـی مردم تحـت تاثیــر تبلیـغات منفـی دشمنـان وطـن قـرار گرفته‌اند و در بعضی مناطق کشور از ترس مخالفین مسلح در مراسم نماز جنـازه منسوبان اردوی ملـی، پولیس ملـی و امنیت ملـی کـمتر اشتـراک می‌کنند، لـذا شـورای سـرتاسـری علمـای افغـانستـان از ملت مسلمـان و مجـاهد تقاضا می‌کند تا به اهتمام کامل، در مراسم نماز جنازه شهیدان مذکور اشتراک کنند و زیر تاثیـر تبلیغــات مغرضانه‌ی دشمنان نروند.»
شورای سرتاسری علمای افغانستان در این اعلامیه از رییس‌جمهور خواسته تا به‌منظور انجام وظیفه‌ی دینی و ملی و به‌خاطر قدردانی از مقام و فداکاری شهیدان نیروهای دفاعی و امنیتی کشور، حقوق و امتیازهای سربازان و افسران، پس از شهادت‌شان قطع نشود و تا زمان رفع احتیاج به خانواده‌های شهیدان نیروهای امنیتی، رسیدگی و توجه جدی شود.
شورای علما از رسانه‌ها نیز خواسته‌ است تا برای قربانیان نیروهای امنیتی کلمه «شهید» را به کار ببرند.
در همین حال، اشرف غنی می‌گوید که فهرست شهیدان نیروهای امنیتی کشور ترتیب شده و او شخصا ماهانه چگونگی تادیه‌ی حقوق‌شان را نظارت می‌کند.
آقای غنی در این دیدار افزوده که برای ترمیم پنج محراب مسجد تاریخی نیز، بودجه خاصی اختصاص داده و هم‌چنین دستور داده در مسیر شاهراه‌های کشور در فاصله‌های مناسب، برای مسافران مساجد دو منزله برای مردان و زنان ساخته شود.
رییس‌جمهور غنی افزود: «هر مرکز ولایت، که مسجد جامع نداشته باشد، در سال آینده در آن ولایت، مساجد جامع ساخته خواهد شد.»
اشرف غنی می‌گوید که دولت افغانستان و عربستان تلاش مشترکی را برضد گروه داعش نیز راه‌انداخته‌اند. وی تاکید کرده که در این راستا باید موقف همه‌ی کشورهای اسلامی یکسان باشد.
اعضای شورای علما قبل از ظهر دیروز با داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی نیز دیدار و گفتگو داشتند. در این دیدار، آقای عبدالله نقش علما را در مبارزه با طالبان و افراط‌گرایی مهم خواند. آقای عبدالله گفت که دشمنان مردم می‌خواهند از طریق دامن‌زدن به اختلافات قومی، سمتی و زبانی، باعث نفاق میان مردم شوند، اما شورای علما می‌تواند از تبلیغات دشمنان مردم، جلوگیری کند.

پنج شنبه ۳۱ سرطان ۱۳۹۵

منبع : هشت صبح

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*