خانه / اجتماع / بحران مهاجرت / مهاجرین در پاکستان: سازمان ملل مشکلات ما را نادیده می‌گیرد

مهاجرین در پاکستان: سازمان ملل مشکلات ما را نادیده می‌گیرد

کابل/۳اسد/فرهنگستان
گروهی از مهاجرین افغانستان در پاکستان با راه‌اندازی حرکت دادخواهی زیر نام «save us» می‌گویند که کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان مشکلات آن‌ها را نادیده گرفته و در رفع آن سهل‌انگاری می‌کند.
این مهاجرین امروز (سه‌شنبه، ۳اسد) در یک نشست خبری در اسلام‌آباد گفته‌اند که بی‌توجهی کمیساریای سازمان ملل متحد منجر به خودکشی پی‌هم پناه‌جویان شده است.
«save us» افزوده است که قبلا به کمیساریای عالی سازمان ملل هشدار داده بود که اگر به پرونده‌های مهاجرین به موقع رسیدگی نکند، «وقایع دلخراش» رخ خواهد داد.
به‌گفته‌ی این مهاجرین، تا اکنون برای حل مشکلات مهاجرین اقدامات جدی صورت نگرفته است.
«save us» از کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان خواسته است که مطابق به مسئولیت خود به مشکلات مهاجرین افغانستانی به موقع و همه‌جانبه رسیدگی کند.
در اعلامیه‌ی خبری «save us» آمده است که کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان برای حفاظت و حمایت از حقوق مهاجرین با نهادهای مسئول کشور میزبان گفت‌وگو کند.
«save us» خواستار وضاحت درباره‌ی خودکشی پناه‌جویان شده و گفته است که سازمان ملل «برای یک بار هم که شده، حسن انسانیت خود را برای افغانستان ثابت سازد».
«save us» از کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجرین خواسته است که پرونده‌های افراد در معرض خطر را به کشورهای مهاجرپذیر راجع و برای اسکان مجدد آنان تلاش کند.
آن‌ها همچنین خواسته‌اند که کمیساریای عالی سازمان ملل برای ایجاد سهولت گشت‌و‌گذار و رفع نگرانی مهاجرین افغانستان در پاکستان برای‌شان کارت مهاجرت توزیع کند.
بخش عمده‌ای از پناه‌جویان افغانستان در پاکستان، همکاران پیشین نظامیان و دفاتر کشورهای خارجی، فعالان حقوق بشر و خبرنگاران هستند که از ترس طالبان فرار کرده‌اند.
اخیرا پولیس پاکستان موجی از بازداشت و اخراج اجباری پناه‌جویان افغانستانی را آغاز کرده که این کار جان افرادی که از افغانستان فرار کرده‌اند، را به خطر می‌اندازد.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*