خانه / خبرها / گزارش‌های افغانستان / منع تماس‌های تلفونی زنان به رسانه‌ها

منع تماس‌های تلفونی زنان به رسانه‌ها

فرماندهی امنیه‌ی طالبان در ولایت خوست در مکتوبی به رسانه‌ها گفته است، هر نوع تماس تلفنی زنان و دختران به رسانه‌های دیداری و شنیداری ممنوع است.
فرماندهی امنیه‌ی طالبان در ولایت خوست روز(شنبه، ۵ حوت) طی مکتوبی به مسوولان رسانه‌ها هشدار داده است، در صورتی‌که زمینه‌ی تماس تلفنی دختران با رسانه‌ها را فراهم کنند، احضار و مورد پیگیرد قرار خواهند گرفت.
در این مکتوب گفته شده است که بعضی از رادیوهای خصوصی در ولایت خوست به فساد اخلاقی دامن می‌زنند که مثال خوب آن نشر درس‌های مکاتب و یا برنامه‌های اجتماعی است که در آن دختران زیادی سهم می‌گیرند.

در این مکتوب آمده است: «با سوءاستفاده از همین برنامه‌های درسی و اجتماعی، دختران در وقت رسمی و غیر رسمی با گردانندگان برنامه‌ها تماس‌های غیر مشروع تلفنی برقرار می‌کنند که این نوع تماس‌های تلفنی از یک سو جامعه را به سوی فساد اخلاقی سوق می‌دهد و از طرف دیگر خلاف موازین اسلامی می‌باشد.»

از سویی هم، مرکز خبرنگاران افغانستان با ابراز نگرانی جدی نسبت به پیامد این دستور بر کار رسانه‌های آزاد، خواستار لغو این دستور از سوی طالبان شده است.

به گفته‌ی این مرکز، در حال حاضر در کنار رادیو و تلویزیون ملی(دولتی)، ۱۵ رادیو و سه تلویزیون خصوصی در ولایت خوست فعالیت دارد.

مرکز خبرنگاران افغانستان، هشدار فرماندهی امنیه‌ی طالبان در خوست به احضار و پیگرد خبرنگاران و مسوولان رسانه‌های این ولایت را به‌خاطر فراهم کردن زمینه‌ی تماس تلفنی دختران با رسانه‌ها، خلاف قانون رسانه‌های همگانی می‌داند.

بر اساس قانون رسانه‌های همگانی که حکومت طالبان نیز آن را قابل اجرا دانسته است، خبرنگاران در انجام کارهای حرفه‌ای خود آزاد هستند و هیچ شخص حقیقی و یا حکمی نباید در کار آن‌ها محدودیت خلق کرده و یا آنان را تهدید کند، بلکه باید آن‌ها حمایت شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*