خانه / خبرها / گزارش‌های افغانستان / فستیوال جهانی تکواندو؛ افغانستان یک نقره و دو مدال برنز کسب کرد

فستیوال جهانی تکواندو؛ افغانستان یک نقره و دو مدال برنز کسب کرد

کابل/۲۸اسد/فرهنگستان
ملی‌پوشان تکواندوی افغانستان روز(جمعه، ۲۷اسد) در فستیوال جهانی تکواندو روی شیاپ‌چانگ رفتند و در وزن ٦٣ کیلوگرام بیژن صدرزاده توانست به مدال نقره دست یابد. در وزن هشتاد کیلوگرام نیز رامش حسینی و امید سهاک موفق شدند به مدال برنز این رقابت‌ها برسند.
بیژن صدرزاده در ابتدا یردوس اورالبکوف از قزاقستان را شکست داد. او در نیمه‌نهایی نیز یلدوس یسکاک دیگر ورزشکار قزاقستانی را برد و به فاینل مسابقات راه یافت. صدرزاده در فاینل با «هوان یانگ کیم» از کوریای جنوبی مبارزه کرد و در دو راوند مغلوب شد تا به مدال نقره بسنده کند.
در هشتاد کیلوگرام رامش حسینی که در دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود، در دور بعدی مقابل «ایلدر بیریم‌بای» از قزاقستان شکست خورد و به مدال برنز رسید. در همین وزن، امید سهاک دیگر ملی‌پوش تکواندوی افغانستان نیز حضور داشت. او در دور اول استراحت کرد و در دور دوم برابر «جِن سو چوی» از کوریای جنوبی باخت و سوم شد.
فردا و در روز دوم این مسابقات، دو ملی‌پوش تکواندوی افغانستان به نام‌های محسن رضایی و امید سهاک در یک چهارم نهایی مسابقات تیمی برابر کوریای جنوبی قرار می‌گیرند.
ورزشکاران افغانستان در مسابقات انفرادی نیز فردا وارد میدان می‌شوند. محسن رضایی در ٥٨ کیلوگرام با «شه‌زیب خان» از پاکستان رقابت می‌کند و رامین امینی نیز در وزن ٥٤ کیلوگرام با برنده مسابقه تکواندوکاران منگولیا و کوریای جنوبی مسابقه خواهد داد.

در پایان رقابت‌ها، رییس فدراسیون جهانی تکواندو با بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی تکواندو دیدار و گفت‌وگو کرد. بازیکنان تیم ملی تکواندوی افغانستان فردا و پس فردا در مسابقات فستیوال جهانی مبارزه می‌کنند و دو روز بعد به افغانستان باز می‌گردند.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*