خانه / ورزش / فوتبال / صعود ۲۳پله‌یی تیم فوتسال افغانستان در جام فوتسال کافا

صعود ۲۳پله‌یی تیم فوتسال افغانستان در جام فوتسال کافا

کابل/۴اسد/فرهنگستان
تیم ملی فوتسال افغانستان پس از دو پیروزی متوالی در جام فوتسال کافا، ۲۳ پله در رده‌بندی جهانی فوتسال صعود کرد و به رتبه ۷۶ جهان و ۱۷ آسیا رسید.
این در حالی است که فوتسال افغانستان پیش از این در رتبه ۹۹ جهان و ۲۳ آسیا قرار داشت.
تیم ملی فوتسال افغانستان در مسابقات قهرمانی فوتسال کشورهای آسیای میانه (کافا) تیم‌های قرقیزستان و ازبکستان را شکست داد.
در ادامه‌ این رقابت‌ها، ملی‌پوشان فوتسال امروز(چهارشنبه، ۴اسد) به مصاف تیم ملی فوتسال ایران رفت و در این دیدار خود با نتیجه ۵ – ۱ بازی را به ایران واگذار کرد. ایران یکی از قدرت‌های فوتبال و فوتسال در سطح آسیا است و ملی‌پوشان فوتسال افغانستان، رقابت دشواری با این تیم در پیش داشت.
ملی‌پوشان فوتسال افغانستان در دو بازی متوالی در جام فوتسال کافا تیم‌های قرقیزستان و ازبکستان را شکست دادند.
تیم ملی فوتسال افغانستان در یک رقابت سخت توانست ازبکستان را با نتیجه ۴ بر ۳ شکست دهد. ملی‌پوشان فوتسال افغانستان همچنین توانسته بودند تیم قرقیزستان را با نتیجه ۵ بر ۴ شکست دهند. با این دو پیروزی تیم فوتسال افغانستان در صدر فهرست تیم‌های رقابت‌کننده در جام کافا قرار گرفت.
در حالی تیم فوتسال افغانستان در رقابت‌های کافا خوش درخشیده است که با گذشت نزدیک به دو سال از حکومت طالبان، تیم‌های ورزشی با کمبود بودجه برای تامین هزینه‌هایشان مواجه‌اند. برخی از ورزشکاران به‌دلیل وضعیت بد اقتصادی از رقابت‌های ورزشی فاصله گرفته‌اند و اغلب ورزشکاران با هزینه شخصی تمرین‌هایشان را در افغانستان انجام می‌دهند.
از سویی دیگر هم، ورزشکاران افغان با کمبود شدید امکانات ورزشی از جمله میادین ورزشی، اردوگاه‌های تمرینی و کادر با تجربه، مواجه‌اند و به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها این مشکلات برطرف شود.
افغانستان طی دو دهه اخیر در بخش ورزش به پیشرفت‌هایی دست یافته بود، اما روی کار آمدن طالبان بخشی از این دست‌آوردها را تحت تاثیر قرار داده است. حکومت طالبان، زنان را در داخل افغانستان از ورزش کردن محروم کرده است و شمار زیادی از ورزشکاران زن کشور را ترک کرده‌اند و در کشورهای اروپایی و آمریکایی پناهندگی گرفته‌اند. فرار استعدادهای ورزشی از افغانستان همچنان ادامه دارد و ورزشکاران به امید درخشش در رقابت‌های ورزشی، این کشور را ترک می‌کنند.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*