خانه / خبرها / گزارش‌های افغانستان / سازمان ملل: افغانستان بار دیگر به مرکز گسترش تروریسم تبدیل شده است

سازمان ملل: افغانستان بار دیگر به مرکز گسترش تروریسم تبدیل شده است

کابل/۴سرطان/فرهنگستان
ولادیمیر ورونکوف، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد گفته‌است که افغانستان بار دیگر به محلی برای گسترش تروریسم تبدیل شده است.
ولادیمیر ورونکوف، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در کنفرانسی درباره اجرای کنوانسیون مبارزه با تروریسم سازمان همکاری شانگهای که توسط هیات‌های روسیه و چین در روز چهارشنبه برگزار شد،
افزود: افغانستان بار دیگر به آرامی درحال تبدیل شدن به یکی از مهم‌ترین و یا حتی شاید بزرگ‌ترین کانون‌های گسترش تروریسم است. علیرغم همه وعده‌ها و همه اظهارات جسورانه، واقعیت‌ها خلاف این اظهارات را ثابت می‌کند.
وی تاکید کرد: مقامات موقت دولت افغانستان نمی‌توانند یا نمی‌خواهند با تهدید تروریستی مبارزه کنند.
پیش از این «رزا اوتانبایوا» نماینده سازمان ملل در امور افغانستان به مقامات دولت طالبان هشدار داد تا زمانی که محدودیت‌ها علیه زنان و دختران وجود دارد، به رسمیت شناختن آن‌ها در جامعه بین المللی غیر ممکن است.
رزا اوتانبایوا نماینده سازمان ملل در امور افغانستان روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره افغانستان افزود: در گفت‌وگوهای همیشگی‌ام با مقامات موقت طالبان در مورد موانعی که آن‌ها با احکام و محدودیت‌های خود که به‌ ویژه علیه زنان و دختران ایجاد کرده‌اند، به صراحت سخن می‌گویم. ما به آن‌ها اعلام کرده‌ایم که تا زمانی که این احکام وجود درند تقریباً به رسمیت شناخته شدن دولت آن‌ها در جامعه بین‌المللی غیر ممکن است.
نماینده سازمان ملل به ارزیابی‌های ابهام آمیز از تلاش‌های طالبان برای مقابله با تروریسم اشاره کرد و گفت که طالبان با برخی گروه‌ها مبارزه می‌کند درحالی که بیشتر گروه‌ها را نادیده می‌گیرد.

وی افزود که ماهانه ۱۰۰ نفر در افغانستان قربانی مین و بمب‌های دست ساز می‌شوند. اوتونبایوا همچنین بر خطرات تغییرات آب و هوایی در سراسر افغانستان تاکید کرد.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*