خانه / خبرها / گزارش‌های افغانستان / راه‌اندازی یک برنامه‌ی رقابتی به هدف ایجاد شغل در کابل

راه‌اندازی یک برنامه‌ی رقابتی به هدف ایجاد شغل در کابل

کابل/۳۱جوزا/فرهنگستان
یک نهاد در همکاری با یکی از دانشگاه‌های کابل امروز(چهارشنبه، ۳۱جوزا) یک برنامه‌ی رقابتی را زیر نام کارآفرینی به هدف ایجاد شغل برای جوانان، به راه‌ انداخته است.
جوانان، طرح‌های اقتصادی شان را از تمامی ولایت‌های کشور ارایه می‌کنند که در پایان زمینه عملی‌سازی سه طرح برتر از سوی نهاد برگزار کننده فراهم می‌شود.
عبدالقاهر بهشتی، برگزارکننده، در باره این برنامه گفت: «کمپ کارآفرینی به منظور تحقق کارآفرینی، رشد اقتصادی و کاهش فقر در افغانستان راه‌اندازی شده است. بنابراین ما در پی این استیم که با ترویج اندیشه‌های کارآفرینی و حمایت از طرح‌های کارآفرینی در افغانستان بتوانیم در رشد اقتصادی در افغانستان کمک کنیم.»
محمد نبی شهاب، ریس یکی از دانشگاه‌های خصوصی، می‌گوید: «طرح‌های که به مرحله نهایی رسیده، شانزده طرح از سوی دختران ارایه شدند که یک عمل قابل ستایش است.»
از سویی‌هم، شماری از اشتراک کنندگان در این برنامه می‌گویند که برگزاری چنین برنامه‌ها برای رشد این قشر جامعه سودمند است.
محمد مصطفی، اشتراک کننده، گفت: «جوانان تشویق می‌شوند و می‌بینند کسانی وجود دارند که مفکوره‌ها و طرح‌های شان را درک می‌کنند و دیگران هم یک رقابت کننده را می‌بینند و انگیزه می‌گیرند.»
در همین حال، عبدالسلام کوهی مشاور حقوقی و پالیسی اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید که دولت باید با نهادها و سکتورها برای رشد اقتصاد کشور همکاری بیش‌تر کند.
آقای کوهی گفت: «دولت‌ها مکلف استند که در جهت طرح‌ها و پیشنهادهای کارآفرین‌ها هم از سکتور خصوصی و نهادهای علمی ارایه می‌شوند، به این وقت بگذارد.»
برگزارکنندگان این برنامه می‌گویند که این رقابت سه مرحله دارد؛ در مرحله نخست این رقابت، ۶۲ گروه از سراسر افغانستان شرکت کرده‌اند که ۲۶ گروه به شمول ۱۶ گروه از بانوان و ۱۰ گروه از آقایان برگزیده شده‌اند.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*