خانه / خبرها / گزارش‌های افغانستان / توقف فعالیت نزدیک به ۲۲۰ نهاد امدادرسان در یک سال گذشته

توقف فعالیت نزدیک به ۲۲۰ نهاد امدادرسان در یک سال گذشته

کابل/۱۶اسد/فرهنگستان
وزارت اقتصاد تایید می‌کند که فعالیت نزدیک به ۲۲۰ نهاد مددرسان داخلی و خارجی در یک سال پسین در افغانستان متوقف شد است.
مسوولان در این وزارت می‌گویند که فعالیت این نهادها به علت رعایت نکردن اصول متوقف شده که همیشه‌گی نیست و در آینده از سر گرفته خواهد شد.
عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد گفت: «اگر اصول و مبانی ما را این‌ها مورد توجه قرار ندهند، در آن صورت جواز این‌ها لغو خواهد شد. به همین دلیل است که در یک سال اخیر ۲۱۶ موسسه جواز شان لغو شده است که ۴ تا از موسسات خارجی هم شامل این موسسات می باشد.»
فعالیت این نهادها به علت این‌که گزارش‌های شان را در دو سال پی‌هم به‌گونه‌ی شفاف به وزارت اقتصاد ارایه نکرده‌اند، متوقف ساخته شده است. اکنون وزارت اقتصاد می‌گوید هنگامی‌که شرایط این وزارت از سوی این نهادها تکمیل شود، فعالیت نهادها آغاز می‌شود.
وزارت اقتصاد بر همکاری و ایجاد سهولت به موسسات امدادرسان تاکید می‌کند.
عبداللطیف نظری در این باره گفت: «توقف این نهادها همیشه‌گی نخواهد بود. در صورتی‌که شروط ما تکمیل شود و اصول مدنظر وزارت اقتصاد رعایت شود، در یک کمیسیون جواز این موسسات دوباره اعطا خواهد شد.»
آگاهان اقتصادی می‌گویند که حکومت باید از نهادهایی که فعالیت شان به سود ملت است، پشتیبانی کند.
فرهاد ابرار، آگاه مسایل اقتصادی گفت: «در صورتی‌که این نهادها در مخالفت با منافع ملی مردم افغانستان فعالیت نکنند، ادامه فعالیت آن‌ها به نفع مردم افغانستان خواهد بود.»
با این حال، برخی از شهروندان کشور فعالیت نهادهای مددرسان را از بهر کمک به نیازمندان مهم می‌دانند.
این در حالی‌ست که طالبان پیش از این در اعتراض به آتش‌زدن یک نسخه‌ی از قرآن کریم از سوی یک شهروند سویدن، فعالیت نهادهای سویدنی را در افغانستان متوقف ساخت.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*