خانه / اجتماع / بحران مهاجرت / افزایش مهاجران زیر سن بدون همراه در آلمان

افزایش مهاجران زیر سن بدون همراه در آلمان

کابل/۱۱جوزا/فرهنگستان
براساس گزارش سالانه در مورد وضعیت مهاجران زیر سن بدون همراه در آلمان که روز (چهارشنبه، ۱۰جوزا) در کابینه این کشور تصویب شد، شمار این کودکان مهاجر افزایش یافته است.
در گزارش آمده است که در ۳۱ اکتبر سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۷ هزار و ۶۵۷ کودک مهاجر بدون همراه تحت حمایت ادارات مسئول امور کودکان و نوجوانان در این کشور زندگی می‌کردند.
خانم لیزا پاوز، وزیر امور خانواده آلمان در این مورد گفت: «این که همواره افراد زیر سن بدون والدین (به سمت آلمان) به راه می‌افتند، یک نشانه هشدار‌دهنده است. مهاجران زیر سن بدون همراه اکثراً راه بسیار دشوار طولانی از طریق چندین کشور را پشت سر گذاشته‌اند و اغلب حوداث بدی را تجربه کرده اند.»
در این گزارش آمده؛ این مهاجران زیر سن بدون همراه در سال ۲۰۲۲ از کشورهای افغانستان، سوریه و ترکیه بوده اند.
افزون بر آن تا اکتبر سال ۲۰۲۲ بر اثر پیامد جنگ اوکرایین، جمعاً ۳۸۹۱ فرد زیر سن بدون همراه از این کشور در  آلمان راجستر شده اند.
طبق این گزارش، این شمار نمی‌تواند آمار واقعی و به روز شده را نشان دهد، زیرا برخی از این کودکان ممکن به کشورهای دیگر مهاجرت کرده باشند، به وطن شان برگشته باشند و یا با اقارب شان دوباره در آلمان یک‌جا شده باشند.
براساس این گزارش، مهاجران زیر سن بدون همراه در آلمان مثل گذشته بسیار شوق دارند زبان آلمانی بیاموزند، به مکتب بروند و موفقانه آن را پایان دهند و در نهایت خود را در جامعه ادغام کنند.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*