خانه / خبرها / مردم برای کمک به آسیب‌دیده‌گان سیلاب در افغانستان بسیج شده‌اند

مردم برای کمک به آسیب‌دیده‌گان سیلاب در افغانستان بسیج شده‌اند

مردم برای کمک به آسیب‌دیده‌گان سیلاب در افغانستان بسیج شده‌اند 

کابل/۸سنبله/فرهنگستان
هم‌زمان با افزایش شمار قربانیان و آسیب‌دیده‌گان سیلاب‌ در پروان
و ولایت‌های دیگر، شماری از باشنده‌گان ولایت‌‌های که آسیب ندیده اند برای گردآوری کمک‌ها به آسیب‌دیده‌گان بسیج شده‌اند.
ازاین میان، گروهی از جوانان در کابل، کمپاینی را زیر نام کوچه به کوچه برای گردآوری کمک‌ها به این سیلاب‌زده‌گان راه اندازی کرده‌اند.
مهدی مدبر، عضو کارزار کوچه به کوچه می‌گوید که وقتی یک حادثه رخ می‌دهد از همه‌چیز مهمتر همبستگی و همدلی است که آنان با این کار شان می‌خواهند همبستگی و همدلی را نشان دهند.
سکینه نایمن، عضو دیگر کارزار کوچه به کوچه گفت: «امروز که هموطنان ما به ما نیاز دارند، نباید پای خودرا پس بکشیم؛ همین‌جا باید حضور و همرنگی خودرا نشان دهیم.»
آمارهای وزارت دولت در امور حوادث نشان داده که شمار جان باخته‌گان سیلاب‌ها در پروان به بیش از صد تن رسیده‌است. بربنیاد این آمارها، در کل ۱۶۰ تن در ۱۳ ولایتی که سیلاب سرازیر شده‌است جان باخته‌اند و ۲۵۰ تن هم زخمی شده‌اند.
احمد تمیم عظیمی، سخن‌گوی وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث گفت که مبلغ پانزده میلیون افغانی را که برای رسیده‌گی به قربانیان رویداد اخیر اختصاص داده بودند، امروز برای آسیب دیده‌گان انتقال داده‌شد در کنار آن برای پنج‌هزار خانواده مواد غیرغذایی از سوی دولت توزیع شد.
از سوی هم، اعضای شورای ولایتی لوگر می‌‎گویند که سرازیرشدن سیلاب‌‎ها در این ولایت نیز ده‌ها خانواده را آواره کرده‌است و آنان به کمک‌های جدی نیاز دارند.
محمد قسیم خوشیوال، معاون شورای ولایتی لوگر بیان داشت: «حدود دوصد خانه کاملأ در نتیجۀ سیلاب‌ها تخریب شده و صدها هکتار زمین در لوگر از بین رفته‌است.»

پروان کاپیسا، کابل، پنجشیر، میدان وردگ، لوگر، پکتیا، پکتیکا، نورستان، ننگرهار، لغمان، خوست و غزنی ولایت‌هایی استند که از سرازیرشدن سیلاب‌ها آسیب دیده‌اند. در کنار تلفات جانی برخاسته از این سیلاب‌ها، خانه‌ها و زمین‌های کشاورزی نیز تخریب شده‌اند.

خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*