خانه / خبرها / تمرینات مشترک نظامی هند و روسیه در اقیانوس آرام

تمرینات مشترک نظامی هند و روسیه در اقیانوس آرام

تمرینات مشترک نظامی هند و روسیه با حضور کشتی های بحریه اقیانوس آرام !

کشتی های بحریه اقیانوس آرام امروز یکشنبه به بندر ویشاکهاپاتنام هند برای اجرای تمرینات دریایی نظامی مشترک روسیه و هند “ایندرا نوی ۲۰۱۸” وارد شدند.
در اطلاعیه منتشر دفتر خبری بحریه اقیانوس آرام روسیه آمده است که شرکت در این تمرینات به منظور تقویت همکاری نظامی بین قوتهای دریایی روسیه و هند صورت می گیرد.
کشتی جنگی واریاگ مجهز به راکت های بالستیک، ضد زیردریایی آدمیرال پانتلیف و تانکر دریایی باریس بوتوم برای شرکت در این تمرینات مشترک نظامی وارد بندر ایالت آندا پرادش هند شده اند.
هند یکی از بزرگترین خریداران سلاح ها و تجهیزات نظامی روسیه است و در دو دهه اخیر میلیاردها دلار انواع سلاح و ادوات جنگی از این کشور خریده است.
مقامات هندی به تازگی از تمایل خود برای خرید کشتی جنگی از روسیه خبر داده بودند.
آخرین خرید تسلیحاتی هند از روسیه به سیستم پدافند راکتی “S-400″ باز میگردد که قرارداد فروش آن امسال در جریان سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به هند بسته شد.
براساس خبری که چندی پیش خبرگزاری رسمی تاس روسیه به نقل از منابع آگاه منتشر کرد، سران روسیه و هند بر سر فروش دو فروند کشتی جنگی روسی به توافق رسیدند.

توافق انجام تمرینات نظامی مشترک دریایی میان دو کشور در تاریخ ۲۶ اکتبر و در جریان  جلسه مشترک وزرای دفاع دو کشور که در خصوص همکاری نظامی و فنی تشکیل شده بود حاصل شده است.

میر احمد ” خواجه ”

فرهنگستان

نهم دسمبر ۲۰۱۸

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*