خانه / خبرها / بیانیه صدراعظم انگلیس درخصوص حمله به سوریه

بیانیه صدراعظم انگلیس درخصوص حمله به سوریه

بیانیه انگلیس درخصوص حمله به سوریه !

صدراعظم انگلیس بامداد امروز شنبه با صدور بیانیه ای حمله راکتی به سوریه که با هماهنگی آمریکا و فرانسه صورت گرفت را توجیه کرد.
دقایقی بعد از نطق دونالد ترامپ، ترزا می، صدراعظم انگلیس هم اعلام کرد که به نیروهای نظامی این کشور دستور حمله داده است.
ترزا می مدعی شد که هدف از این اقدام نه “دخالت در جنگ داخلی و تغییر رژیم” بلکه واکنشی به حادثه شیمیایی اخیر در شهر دوما سوریه بوده است.
صدراعظم انگلیس در این بیانیه آورده است: عصر جمعه مجوز حمله مشترک و هدفمند نیروهای مسلح به توانمندی‌های شیمیایی رژیم سوریه و بازداشتن استفاده از آن‌ها را صادر کردم.
وی با ادعای وجود مدارکی که ثابت میکند مسئولیت حمله شیمیایی اخیر در سوریه، متوجه دمشق است، ادامه داد: واقعیتِ این حمله نباید کسی را غافلگیر کند.
ترزا می با اشاره به وتوی اخیر قطعنامه پیشنهادی علیه دولت سوریه در شورای امنیت، مدعی شد که هدف از این حمله، تشدید تنش‌ها در منطقه نبوده و اقدامات لازم برای جلوگیری از تلفات انسانی صورت گرفته است.
این در شرایطی است که پیش‌بینی میشود حمله بامداد امروز شنبه، تبعات گسترده‌ای با خود به همراه داشته باشد.
صدراعظم انگلیس در پایان بیانیه خود آورده است: ما بکارگیری راه‌حل‌های جایگزین را ترجیح میدادیم اما در این مورد، راه‌حل دیگری نبوده است.
رسانه‌های غربی در روزهای گذشته مدعی استفاده از تسلیحات شیمیایی در شهر دومای سوریه شده بودند‌ و آمریکا، انگلیس و فرانسه به همین بهانه، احتمال اقدام نظامی مشترک علیه این کشور را مطرح کردند.
این در شرایطی است که دولت سوریه، در پی توافقی که در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت، تمامی تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل داده بود و تاکنون هیچ مدرکی دال بر نقض تعهدات دمشق ارائه نشده است.

خواجه میر احمد ” خواجه ”

فرهنگستان

۱۴٫۰۴٫۲۰۱۸

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*