خانه / خبرها / کنفرا نس امنیت بین المللی در مسکو

کنفرا نس امنیت بین المللی در مسکو

وزیر خارجه روسیه در کنفرانس امنیتی مسکو ؛

آمریکا به دنبال سلطه بر خاورمیانه است!

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود در دومین روز کنفرانس امنیت بین المللی در مسکو با بیان اینکه روسیه نگران رویکرد آمریکا در زمینه تسلیحات هسته ای است، گفت: این تصور وجود دارد که آمریکایی ها به دنبال سلطه یکجانبه بر منطقه خاورمیانه هستند.
لاوروف افزود: طی ۲۵ سال گذشته، نقشه ژئوپولتیک جهان تغییر کرده و به سمت جهانی چند قطبی پیش رفته است.
وزیر خارجه روسیه گفت: تحریم های غرب، ثبات جهان را برهم می زند و واشنگتن برای تحمیل قوانین خود بر دیگران تلاش میکند.
لاوروف همچنین با بیان اینکه روسیه خواستار تحقیقات بی طرفانه ای درباره موضوع اسکریپال ، براساس پیمان منع سلاح های شیمیایی است تصریح کرد: ما به اجرای همه تعهدات بین المللی مان پایبند هستیم اما غرب از عمل کردن به تعهداتش خودداری میکند. به دنبال تنش آفرینی در برابر هیچ طرفی نیستیم اما از منافع ملی خود دفاع میکنیم.
وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: انگلیس نمیتواند خواسته های مشروع روسیه را در ماجرای اسکریپال نادیده بگیرد.
وی ضمن تاکید بر این که باید یک تحقیق واقعی و مسئولانه درباره ماجرای مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس سابق روسیه در انگلیس صورت گیرد، هشدار داد انگلیس نمی تواند مسایل مشروعی را که روسیه در این زمینه مطرح کرده است،‌نادیده بگیرد.
لاوروف تصریح کرد: مسکو خواستار آن است که یک تحقیق واقعی ، مسئولانه و کاملا مطابق با مقررات و تدابیر پیش بینی شده در کنوانسیون سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره ماجرای اسکریپال صورت گیرد.
وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: مدتها بود که ما شاهد چنین بی‌اعتنایی به اخلاق دیپلماتیک و حقوق بین الملل نبودیم. ما همچنان به حملات خصمانه ای که بر ضد روسیه صورت میگیرد، واکنشهای مناسبی و مقتضی خواهیم داد اما در عین حال خواستار آن هستیم که حقیقت در این ماجرا روشن شود.
لاوروف ادامه داد: ما یک بار دیگر از همتایان و همکاران خود درخواست میکنیم مسایل مربوط به حقوق بین الملل را صادقانه در نظر بگیرند. همان گونه که ولادیمیر پوتین روز گذشته تاکید کرد، ما آماده همکاری هستیم.
ولادیمیر پوتین در نشست سه جانبه ای که با حضور روسای جمهور ایران و ترکیه در انقره برگزار شده بود، ابراز امیدواری کرد عقل سلیم در ماجرای اسکریپال پیروز شود و این قضیه بیشتر از این به روابط بین الملل لطمه وارد نکند.
لاوروف اعلام کرد: مسکو خواهان آن است واشنگتن هرچه سریعتر فعالیت نظامی خود را در شبه جزیره کوریا متوقف کند. رزمایش های آمریکا و کوریای جنوبی به کاهش تنش ها درباره شبه جزیره کوریا کمکی نمیکند.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه طی سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: زمان آن فرا رسیده که از حرکت بر خلاف جریان تاریخ دست برداریم و برای به روز رسانی روابط بین الملل همکاری خود را براساس عدالت و نقش هماهنگ کننده سازمان ملل آغاز کنیم.
لاوروف افزود: این به نفع روسیه است که همسایه ای قدرتمند همانند اتحادیه اروپا داشته باشد و به عنوان یک مسئول در زندگی بین المللی در یک دنیای چندگانه پیش روی ماست، عمل کند.
وزیر خارجه روسیه درباره همکاری با اتحادیه اروپا گفت: روسیه بر اساس عدالت و برابری آماده همکاری با اتحادیه اروپا و آمریکا است.
لاوروف افزود: روسیه خواهان همکاری و احترام متقابل بر اساس توازن منافع در برابر چالش های دنیا با اتحادیه اروپا است
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد؛ مسکو با این اصول آماده همکاری با آمریکا و سایر کشورها دنیا است.

خواجه میر احمد

فرهنگستان

۰۵٫۰۴٫۲۰۱۸

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*