خانه / خبرها / تصویب تحریم های جدید علیه کوریای شمالی

تصویب تحریم های جدید علیه کوریای شمالی

سازمان ملل تحریم‌های جدید علیه کوریای شمالی تصویب کرد !

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در نشستی درباره کوریای شمالی، به اتفاق آرا رای به تشدید تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ داد.
در خبرها آمده بود که آمریکا در صدد ارائه قطعنامه تازه تحریمی علیه کوریای شمالی در نشست شورای امنیت سازمان ملل است.
حالا امروز جمعه، نشست شورای امنیت برگزار شد و اعضای شورا به اتفاق آرا به قطعنامه ۲۳۹۷ برای تشدید تحریم‌ها علیه کوریای شمالی رای دادند.
نماینده آمریکا در سازمان ملل در این نشست، ابتدا از همکاری چین در پیشبرد قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره کوریای شمالی تشکر کرد. نیکی هیلی سپس از خطرات برنامه راکتی و هسته‌ای کوریای شمالی سخن گفت و بر لزوم تشدید فشارهای بین‌المللی بر رژیم جونگ اون تاکید کرد.
به گزارش “بی‌بی‌سی” ، طبق متن قطعنامه، صادرات نفت به کره شمالی باید ۹۰ درصد کاهش یابد و همه اتباع کوریای شمالی که در خارج از این کشور در حال کار کردن هستند، باید ظرف ۱۲ ماه به کوریای شمالی برگردند.
این اولین باری نیست که شورای امنیت سازمان ملل علیه کوریای شمالی تحریم‌هایی را وضع میکند و پیش از این نیز با اشاره به برنامه راکت بالستیک و هسته‌ای کوریای شمالی، تدابیر تحریمی و تنبیهی علیه پیونگ یانگ وضع شده بود.
قطعنامه امروز جمعه، سومین قطعنامه تشدید تحریم‌ها علیه کوریای شمالی در سال جاری میلادی است.
کوریای شمالی بارها اعلام کرده که هدف از برنامه‌های راکت بالستیک و هسته‌ای این کشور مقابله با اقدامات تحریک آمیز نظامی آمریکا و متحدانش بوده است.
قطعنامه جدیدی که در شورای امنیت تصویب شده، همچنین ۱۹ مقام کوریای شمالی که اغلب آنها در بخش بانکداری مشغول به کار هستند را به لیست سیاه تحریم‌های سازمان ملل افزوده است؛ افرادی که شامل ممنوعیت سفر و ضبط دارایی‌ها در سطح جهان میشود.
چین، بزرگترین شریک تجاری کره شمالی، به این قطعنامه رای مثبت داده است.

خواجه میر احمد

فرهنگستان

۲۳٫۱۲٫۲۰۱۷

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*