خانه / خبرها / جابجایی جنگجویان فرانسوی و الجزایری داعش در شمال افغانستان

جابجایی جنگجویان فرانسوی و الجزایری داعش در شمال افغانستان

جابجایی جنگجویان فرانسوی و الجزایری داعش در شمال افغانستان !

مقام‌های محلی ولایت جوزجان درشمال افغانستان تایید کرده که شماری از نیروهای وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی(داعش) که اتباع کشورهای فرانسه و الجزایر هستند در ولسوالی درزآب ولایت جوزجان در شمال افغانستان منتقل شده‌اند.
بازمحمد داور، ولسوال درزاب به “بی‌بی‌سی” گفت که در این ولسوالی نیروهای وابسته به گروه داعش در روستای بی‌بی‌ مریم قرارگاه دارند و اکثر آنها ازبکستانی، فرانسوی، ترکمنستانی، تاجیکستانی و چچنی هستند.
به گفته او اکنون حدود ۱۲ تبعه الجزایر و چهار شهروند فرانسه، شامل دو زن و دو مرد در این ولسوالی حضور دارند.
داور افزود که این افراد آموزگاران حرفه‌ای هستند و اکنون به ۱۵۰ کودک موضوعات چون حملات انتحاری را آموزش میدهند.
به گفته او حدود ۳۰۰ جنگجوی خارجی در ولسوالی درزاب حضور دارند. بیشتر آنان ازبکستانی و با جمع آوری عشر و زکات از مردم محل بر آنان حکومت میکنند.
او مدعی شد که این نیروها در حال جستجوی معادن نیز هستند بخصوص معادن اورانیوم که به گفته او در این ولسوالی وجود دارد.
گزارش می افزاید که دست کم سه تن از شهروندان فرانسوی که در عراق و سوریه دیده شده اند، نیز در میان شورشیان داعش استند و احتمال می رود که این سه تن در شاخه خراسان داعش که در افغانستان مستقر است، پیوند داشته باشند.
خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع بین المللی و افغانی گزارش داده که شماری از جنگجویان وابسته به داعش که اتباع کشورهای فرانسه و الجزایر هستند، پس از شکست در سوریه، وارد افغانستان شده و با شورشیان این گروه در ولایت جوزجان، پیوسته و پایگاه های جدید ایجاد کرده اند.
این اظهارات در حالی بیان میگردد که فقط یک هفته قبل اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان ادعا نموده بود که گروه های داعش در افغانستان تار ومار شده و در حال فرار میباشند.

خواجه میر احمد

فرهنگستان

۱۱٫۱۲٫۲۰۱۷

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*