خانه / خبرها / پوتین دستور خروج سربازان روسی را از سوریه صادر نمود

پوتین دستور خروج سربازان روسی را از سوریه صادر نمود

پوتین دستور خروج اکثر سربازان روسی را از سوریه صادر کرد !

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سفری از پیش اعلام نشده به پایگاه هوایی لاذقیه ضمن دیدار با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، دستور خروج بخشی از نیروهای روسی از این کشور را صادر کرد، اما در عین حال گفت که روسیه یک پایگاه هوایی و یک پایگاه دریایی خود را در سوریه بصورت دائمی حفظ خواهد کرد.
رئیس جمهور پوتین در دیدار از پایگاه هوایی حمیمیم در شهر لاذقیۀ سوریه، گفت که پس از دو سال جنگ در برابر گروه دولت اسلامی یا داعش، مسکو و دمشق به هدف شان که نابود ساختن داعش بود، نایل آمدند.
پوتین خطاب به نیرو های روسی از تلاش‌های آن‌ها علیه تروریزم تحسین نموده گفت:
“رفقا مهمترین موضوع برای یک نظامی، دفاع از وطن و مردم‌اش است.
پوتین افزود به وزیر دفاع و لوی درستیز روسیه دستور داده‌است خروج گروۀ از نیرو های روسی را به پایگاه های اصلی شان آغاز کنند.”
ولادیمیر پوتین، گفت “بله، تهدید دهشت افگنی، در تمام جهان هنوز هم بسیار بلند است. با اینهم، وظیفۀ مبارزه با اوباشان مسلح در سوریه، وظیفه‌ای که انجام آن با کمک اِعمال قوۀ شدید نظامی مهم شمرده میشد، تا حد زیادی پایان یافته و به شکل عالی آن انجام یافته است”.
روسیه در سپتامبر ۲۰۱۵ به حمایت از حکومت رئیس جمهور اسد در جنگ سوریه درگیر شد. این نخستین مداخلۀ نظامی روسیه در شرق میانه طی چند دهۀ اخیر بود.
ولادیمیر پوتین، افزود که دو قرارگاه نظامی روسیه در سوریه – پایگاه هوایی در حمیمیم و پایگاه قوای بحری در طرطوس – حفظ خواهد شد و به گفتۀ وی اگردهشت افگنان دوباره سر شان را بلند کنند، با نیروی بی سابقه ای سرکوب خواهند شد.
رئیس جمهور سوریه ضمن سپاسگزاری از نقش نظامی روسیه در جنگ بر ضد دهشت افگنان در سوریه گفته است که سوری‌ها دستآورد نظامیان روسییه را فراموش نخواهند کرد.
پوتین بعد از دیدار از سوریه راهی قاهره شد و در آن‌جا با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر ملاقات و گفتگو میکند.
انتظار میرود وی بعداً به انقره رفته و با همتای ترکی‌اش رجب طیب اردوغان دیدار نموده روی سلسله مسایل عمده از جمله تحولات بیت‌المقدس صحبت کند.

خواجه میر اجمد

فرهنگستان 

۱۱٫۱۲٫۲۰۱۷

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*