خانه / خبرها / تلاش دو نماینده پارلمان افغانستان برای انتقال افراد انتحاری

تلاش دو نماینده پارلمان افغانستان برای انتقال افراد انتحاری

تلاش دو نماینده پارلمان افغانستان برای انتقال افراد انتحاری به داخل صحن علنی مجلس:

نیلوفر ابراهیمی نماینده بدخشان در پارلمان افغانستان اعلام کرد که بر اساس گزارش‌هایی که از بخش اداری مجلس نمایندگان دریافت کرده است، دو تن از نمایندگان پارلمان افغانستان تلاش دارند تا مهاجمان انتحاری را به داخل صحن علنی مجلس انتقال دهند.
وی هشدار داد که پارلمان افغانستان نیز ممکن است شاهد حمله خطرناکی باشد زیرا یک سناتور و یک عضو ولسی جرگه قرار است به مهاجمان انتحاری برای نفوذ به داخل مجلس کمک کنند.
نیلوفر ابراهیمی تصریح کرد: این نخستین باری است که نهادهای امنیتی افغانستان این اطلاعات را در اختیار پارلمان قرار داده‌اند.
نماینده بدخشان از رئیس ولسی جرگه خواست تا اسامی نمایندگانی که قصد ارتکاب این جنایت را دارند در صحن مجلس افشا شود، و از نیروهای امنیتی نیز خواست تا علیه آنها هر چه سریعتر اقدام کند.
ظهیرسعادت نماینده پنجشیر نیز اعلام کرد که هیئت اداری و به ویژه رئیس ولسی جرگه افغانستان مکلف است تا در این مورد اگر به رسانه‌ها توضیح نمیدهند حداقل باید به نمایندگان پارلمان توضیح دهد.
عبدالرئوف‌ابراهیمی رئیس ولسی جرگه نیز دریافت گزارش اطلاعاتی در این مورد را تائید کرده است.
وی تصریح کرد که جزئیات این موضوع را هنوز نمیتواند به رسانه‌ ها افشا کند اما در این مورد از دو روز گذشته نشست‌هایی با نهادهای امنیتی داشته است.
رئیس ولسی جرگه در ادامه تاکید کرد که تلاش‌های نهادهای امنیتی افغانستان در رابطه با این موضوع جریان دارد.
این در حالی است که دو سال قبل نیز پارلمان افغانستان شاهد حملات گروهی مهاجمان انتحاری قرار گرفت که قبل از رسیدن به صحن مجلس از سوی نیروهای امنیتی هدف قرار گرفتند.

خواجه میر احمد

فرهنگستان 

۱۹ جون ۲۰۱۷

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*