خانه / خبرها / هشدار روسیه به امریکا

هشدار روسیه به امریکا

هشدار روسیه به امریکا – با جنگنده های آمریکا در سوریه به عنوان هدف برخورد میکنیم:

روسیه اعلام کرد، با جنگنده های آمریکایی، در صورت عملیات در مناطقی از سوریه که نیروی هوایی روسیه حضور دارند، به عنوان هدف برخورد خواهد کرد.
وزارت دفاع روسیه گفت: این تغییر موضع شامل همه طیاره ها میشود، ‌حتی طیاره هایی که متعلق به نیروهای ائتلاف به سرکردگی آمریکا هستند. روسیه: با جنگنده های آمریکا در سوریه به عنوان هدف برخورد میکنیم
وزارت دفاع روسیه همچنین خطوط ارتباطی فوری بین روسیه و آمریکا برای اجتناب از تصادف هوایی را به حالت تعلیق درآورد.
وزارت دفاع روسیه طی بیانیه ای اعلام کرد: “هرگونه وسیله هوائی، از جمله هرگونه طیاره و پهپاد ائتلاف بین المللی که در غرب رودخانه فرات شناسایی شود، از سوی سیستم های راکتی ضدهوایی روسیه به عنوان هدف رهگیری خواهد شد.”
این هشدار در پی آن رخ داد که یک جنگنده اف ۱۸ سوپر هورنت آمریکایی، یک جنگنده “Су-۲۲۲” سوریه را روز یکشنبه در جنوب غرب رقه سرنگون کرد. این اولین سرنگونی یک جنگنده سوری به دست آمریکا از زمان شروع جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱ است.
اما ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده میگوید که طیارۀ یاد شده، ساحات تحت کنترول ملیشه های ضد حکومت و داعش را که از حمایت ایالات متحده برخوردار است، بمباردمان میکرد.
مقامات امریکایی گفته اند که سقوط دادن طیارۀ جت سوریه، یک عمل دفاعی بوده است. اما سوریه اعلام کرد که این جنگنده در حال ماموریت علیه داعش بود.
بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، آمریکا از کانال ارتباطی خود برای تماس با روسیه در رابطه با سرنگون کردن جنگنده دولت سوریه استفاده نکرد و این اقدام نشانگر “ناکامی عمدی آمریکا در پایبندی به تعهدات خود” تحت توافق ” کاهش تنش در سوریه” است.
وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد: “سرنگون کردن جنگنده نیروی هوایی سوریه در حریم هوایی سوریه نقض فاحش تمامیت ارضی سوریه است. عملیات رزمی مکرر آمریکا تحت پوشش نبرد با تروریسم علیه نیروی مسلح و مشروع یک عضو سازمان ملل، نقض وقیحانه قوانین بین المللی و تهاجم نظامی علیه جمهوری عربی سوریه است.”
سرگئی ریابکوف، ‌معاون وزیر امورخارجه روسیه نیز گفت: سرنگون کردن این جنگنده درست مثل ” کمک به تروریست هایی است که آمریکا علیه آن ها می جنگد.”

خواجه میر احمد

فرهنگستان 

۱۰ جون ۲۰۱۷

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*