خانه / خبرها / احتمال حل نظامی بحران افغانستان توسط روسیه
حل‌ بحران افغانستان از طریق نظامی

احتمال حل نظامی بحران افغانستان توسط روسیه

ولادیمیر پوتین:

امیدواریم مجبور به حل‌ بحران افغانستان از طریق نظامی نشویم.

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که امیدوار است روسیه مجبور نشود تا از نیروهای نظامی خود در تاجیکستان برای حل‌ بحران در افغانستان استفاده کند.

به گزارش ‘اسپوتنیک’ و سایت کریملن، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با اشاره به تشدید بحران در افغانستان طی مصاحبه با کانال تلویزنی “میر”:اظهارداشت که روسیه امیدوار است مجبور نشود تا برای شکستن بن‌بست موجود در افغانستان به این کشور نیروی نظامی اعزام کند.

وی گفت: معتقد هستیم که از نیروهای نظامی از جمله نیروهای نظامی مستقر در پایگاه ۲۰۱ ارتش در تاجیکستان استفاده نکنیم.

پوتین بر اهمیت به رسمیت شناخته شدن قانون اساسی افغانستان، آشتی ملی و خلع سلاح گروهای مخالف در افغانستان تاکید کرد.

رئیس جمهور روسیه همچنین در ادامه اذعان کرد که درگیری احتمالی نیروهای روسی با گروه‌های مسلح از جمله طالبان در افغانستان قابل توجیه است.

رئیس جمهور  روسیه در گفتگو با کانال تلویزیونی میر چنین گفت  :

“ما به خوبی درک می کنیم که این مسئله چقدر برای فدراسیون روسیه خطرناک است. موضوع استقرار پایگاه نظامی ۲۰۱ ما در تاجیکستان نیز تصادفی نیست. اولین تهدید مسلما تهدید تروریزم است که از سوی افغانستان به طرف ما می آید که بسیار خطرناک است.

ما امیدواریم که هیچگاه از قوای نظامی خویش که در پایگاه نظامی ۲۰۱ در تاجیکستان مستقر هستند، علیه این مسئله استفاده نکنیم.

پوتین پایگاه نظامی ۲۰۱ روسیه در تاجیکستان را عامل مهم ثبات در منطقه خواند و تاکید کرد که افغانستان یکی از عوامل نگران کننده در منطقه است و همچنین سرحدات افغانستان با آسیای میانه بسیار طولانی در حدود ۱۳۰۰ کیلومتر است. ”

پوتین علاوه نمود : 

” ما بر اساس این واقعیت که باید به دولت قانونی افغانستان در کنار سایر طرف‌ها که برای حل و فصل بحران افغانستان تلاش دارند، کمک کنیم، تا در نهایت ما به صلح دست یافته و افغانستان را به سمتی ببریم تا به حل‌وفصل صلح آمیز مسائل داخلی خود دست یابد”.

خواجه میر احمد

فرهنگستان

دوازدهم اپریل ۲۰۱۷

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*