خانه / فرهنگ و هنر / سینما / فلم ماشین جنگی ؛ برادپیت در نقش مک کریستال در جنگ افغانستان
فلم ماشین جنگی - برادپیت

فلم ماشین جنگی ؛ برادپیت در نقش مک کریستال در جنگ افغانستان

شبکه‌ی نتفلیکس بعد از دو ماه، به تازگی نسخه آخر «تریلر» فلم « ماشین جنگی » (۲۰۱۷War Machine) را نشر کرده است .

در فلم ماشین جنگی ، برادپیت، بازیگر مشهور امریکایی، در نقش یک جنرال چهار ستاره‌ای که وظیفه فرماندهی نیروهای ناتو در افغانستان به عهده دارد، ظاهر می‌شود.

این بازیگر ۵۳ ساله، در نقش جنرالی به اسم گلن مک ماهون که بر اساس شخصیت جنرال استنلی مک‌کریستال، فرمانده پیشین عمومی نیروهای ناتو در افغانستان است، در فلم نقش ایفا کرده است.

جنرال مک کریستال در سال ۲۰۰۹ میلادی به حیث فرمانده عمومی نیروهای ناتو و امریکا در افغانستان تعیین شد. اما پس از یک سال و انتقادهای شدید توسط مقامات بلندپایه‌ی امریکایی، از مقام خود کنار رفت.

برادپیت که در نقش جنرالی در فلم است به تیم‌اش می‌گوید: «ما اینجا هستیم تا بسازیم، حفاظت کنیم و افراد ملکی را حمایت کنیم.» در فلم جنرال مک ماهون زمانی وارد افغانستان می‌شود که هشت سال از حضور نیروهای امریکایی و ناتو در این کشور گذشته است.

وقتی که این جنرال برنامه و پلان‌هایی برای مأموریت در افغانستان دارد، می‌گوید: «می‌خواهم این جنگ را ببرم.» اما یکی از مقامات بلندپایه امریکا به او گوش زد می‌کند: «تو این‌جا نیامدی که ببری، تو این‌جا آمدی تا به هم ریختگی‌ها را تمیز کنی.»

فلم «ماشین جنگی» بر اساس کتابی به نام «اپراتورها: وحشی‌گیری و وحشت در داستانِ جنگ امریکا در افغانستان» که توسط مایکل هاستینگر نوشته شده، ساخته شده است. کتاب «اپراتورها» (گردانندگان) کتابی است که بر اساس زندگی واقعی، درام نظامی و سیاسی به گونه طنزآمیز در باره جنگ افغانستان پرداخته است.
کارگردان فلم ماشین جنگی دیوید میکود و ژانر آن کمیدی و درام است.

می‌توان گفت که فلم «ماشین جنگی» نقدی است بر حکومت پیشین ایالات متحده امریکا که یک جنگ طولانی و پر هزینه را در افغانستان شروع کرد.

از دیگر بازیگران این فلم، می‌توان از تیلدا سوییتون در نقش روزنامه‌نگار و بن‌کینگزلی در نقش حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان، توفر گریس، ویل پولتر و اموری کوهن نام برد.

قرار است این فلم به تاریخ ۲۶ می ۲۰۱۷ منتشر شود.

شبکه نتفلیکس در مورد این فلم نوشته است: «آن‌ها او را به خاطر تمیز کردن به هم ریختگی جنگ آورده اند، نه برای برنده‌شدن، اما جنرال گلن مک ماهون نمی‌داند که چگونه ببازد.»

یکشنبه ۱۳ حمل ۱۳۹۶

منبع : هشت صبح

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*