خانه / خبرها / نشست” کشور های مهم منطقه ” در مورد افغانستان در مسکو

نشست” کشور های مهم منطقه ” در مورد افغانستان در مسکو

صلاح‌الدین ربانی، وزیر خارجه افغانستان در نشست خبری مشترک در مسکو  بر حمایت روسیه از دولت افغانستان و نیروهای امنیتی این کشور تاکید کرد و گفت که افغانستان از روسیه می‌خواهد تا از عضویت کامل این کشور در سازمان همکاری‌های شانگهای حمایت کند.

سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در این  نشست خبری مشترک با صلاح‌الدین ربانی، وزیر خارجه افغانستان در مسکو گفت که کشورش در اواسط فوریه میزبان نمایندگانی از افغانستان، پاکستان، چین، ایران و هند خواهد بود.

او گفت:”ما انتظار داریم که نمایندگان این کشورها در سطوح بلند در این نشست شرکت کنند. بیشترشان حضور در این نشست را تایید کرده‌اند.”

روسیه اعلام کرده است که قرار است به زودی نشستی از “کشورهای مهم منطقه” برای بحث در مورد وضعیت افغانستان در مسکو برگزار شود.

آقای لاروف یکبار دیگر بر مذاکرات با طالبان تاکید کرد و گفت که “طالبان باید در یک گفت‌وگوی سازنده دخیل ساخته شوند تا در زمانی که گروه دولت اسلامی در حال گسترش حضور خود است، برای وضعیت روبه وخامت افغانستان یک راه حل پیدا شود.”

در نشست که قرار است در مسکو برگزار شود، از آمریکا و دیگر کشورهای غربی که در افغانستان نیرو دارند، دعوت نشده است.

اما آقای لاروف گفت که مسکو امیدوار است روابط کشورش با دولت جدید آمریکا بهبود بیابد و افغانستان می‌تواند نقطه آغاز همکاری میان روسیه و دولت دونالد ترامپ باشد.

مقامات روسیه در چند ماه اخیر پیوسته تایید کرده‌اند که با گروه طالبان در تماس هستند و هدفشان از این تماس حفاظت از شهروندان این کشور و نگرانی از حضور فزاینده داعش در افغانستان است.

صلاح الدین ربانی؛ وزیر خارجه افغانستان که دو روز قبل در مسکو بود، با مقامات کشور روسیه دیدار و گفتگو کرد و از همتای روس خود درخواست کمک نمود.

او از روسیه انتظار دارد که در صلح ، ایجاد ثبات، و تامین امنیت، افغانستان را پشتیانی کند.

۰۸٫۰۲٫۲۰۱۷

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*