خانه / خبرها / صدها معترض در مقابل سفارت پاکستان در کابل تجمع کردند

صدها معترض در مقابل سفارت پاکستان در کابل تجمع کردند

صدها شهروند کابل امروز جمعه ۲۴ جدی در مقابل سفارت پاکستان در شهر کابل تجمع کردند.

معترضان شعار می‌دادند: “کشتار بس است. ما صلح می‌خواهیم.”

محمود اکبری یکی از معترضین به بی‌بی‌سی گفت این اعترضات به دنبال حوادث اخیر خونین در شهر کابل و قندهار راه اندازی شده است.

وزارت داخله/کشور افغانستان اعلام کرده که شمار تلفات حملات انتحاری روز سه شنبه ۲۱ جدی (دی) در کابل به ۳۸ کشته و ۸۶ زخمی و شمار قربانیان انفجارهای قندهار به ۱۲ کشته و ۱۴ زخمی رسیده است.

انفجاردر مقابل یکی از ساختمان‌های اداری پارلمان در خیابان دارالامان روی داد که گروه طالبان مسئولیت آن را به عهده گرفت. انفجار در شهر قندهار نیز در مهمانخانه والی قندهار رخ داد که معاون والی، دو عضو شورای ملی و پنج دیپلمات امارات متحده عربی هم در میان کشته شدگان بودند.

سمیع الله اسدی یکی دیگر از معترضین نیز می‌گوید شواهد کاملا واضح است که پاکستان در این حملات دست داشته و این کشور حامی تروریسم است.

معترضین از جامعه جهانی خواستند تحریماتی را علیه گروه‌های خاصی در پاکستان وضع کنند
در قطعنامه پایانی این تجمع معترضین آمده که طالبان با حمایت مادی، تخنیکی/تکنیکی و سیاسی ارتش و سازمان استخبارات پاکستان، مرتکب قتل عام مردم افغانستان می‌شوند.

معترضان می‌گویند دست داشتن ارتش پاکستان، شماری از مدارس مذهبی این کشور و احزاب افراطی پاکستانی در حمایت از طالبان آشکار است.

در قعطنامه معترضین از سفارت پاکستان به نام “سازمان جاسوسی پاکستان” یاد شده و از این کشور خواسته شده که دست از جنایت و حمایت از جنایت بردارند و سردسته‌های گروه های تروریستی مانند شبکه حقانی و شورای کویته را به “دادگاه ملت افغانستان” بسپارد.

معترضان همچنان از جامعه جهانی خواستند که نقش پاکستان را در حمایت از تروریسم قبول کنند و بر حلقات خاص در این کشور، تحریمات را وضع کنند.

اعلام طالبان به عنوان گروه تروریستی جهانی و محاکمه رهبران این گروه در دادگاه لاهه از دیگر خواست‌های معترضین از جامعه جهانی بود.

پاکستان پیش از این بارها از سوی مقامات عالی رتبه دولت افغانستان نیز متهم به حمایت از طالبان شده اما همیشه این ادعاها را رد کرده است.

منبع : بی بی سی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*