خانه / خبرها / ۳۵ هزار تروریست ضدسوری در حمله‌های هوایی روسیه کشته شده اند

۳۵ هزار تروریست ضدسوری در حمله‌های هوایی روسیه کشته شده اند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بیش از ۳۵ هزار تروریست از جمله ۲۰۴ سرکرده گروه‌های تروریستی در جریان عملیات ۱۴ ماهه نیروی هوافضای این کشور و همچنین پشتیبانی از تهاجم زمینی ارتش سوریه کشته شدند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران ضمن ارائه این آمار افزود: با پشتیبانی نیروی هوافضای روسیه از ارتش سوریه، ۱۲ هزار و ۳۶۰ کیلومتر مربع از اراضی این کشور شامل ۴۹۹ منطقه از وجود تروریست‌ها آزاد و پاکسازی شد.
شبکه تلویزیونی راشاتودی به نقل از ژنرال ایگور کوناشنکوف گفت: ۷۲۵ مرکز آموزش تروریست‌ها و ۴۰۵ کارگاه ساخت مهمات متعلق به گروه‌های تروریستی نیز بر اثر حمله‌های هوایی روسیه نابود شده است.
وی افزود: در این مدت همچنین حدود ۱۵۰۰ قبضه انواع جنگ‌افزار و تسلیحات سنگین، ۴۴۸ تانک و نفربر زرهی، ۵۷ آتشبار، ۴۱۸ خمپاره انداز دست ساز، ۴۱۰ سلاح ضدتانک و بیش از ۲۸ هزار اسلحه سبک نیز از تروریست‌ها غنیمت گرفته شده است.
کوناشنکوف ادامه داد: از سوی دیگر، یگان‌های مین یاب روسی ۱۴۲۰ هکتار از مناطق آزاد شده سوریه را پاکسازی و ۲۶ هزار مین و بمب کار گذاشته شده را خنثی کردند.
همزمان روسیه چندین هزار تن محموله‌های کمک‌های انسانی شامل مواد غذایی، دارو و لوازم پزشکی و مایحتاج اولیه به سوریه منتقل و توزیع کرده است.
وزارت دفاع روسیه پیشتر نیز شمار عملیات رزمی نیروی هوافضای این کشور را از آغاز عملیات ضدتروریستی در سوریه از مهرماه گذشته تاکنون بیش از ۳۰ هزار پرواز اعلام کرده بود.
همکاری‌های نظامی روسیه و سوریه در چارچوب درخواست رسمی این کشور برای سرکوب گروه‌های مسلح و تروریستی مورد حمایت آمریکا و کشورهای عضو اردوگاه ضدسوری از ۹ مهر ماه سال گذشته آغاز شده است.

پنجشنبه ۱۶ جدی ۱۳۹۵

منبع : پیام آفتاب

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*