خانه / خبرها / مشروط ساختن کمک‌های امریکا به پاکستان
کمکهای امریکا به پاکستان

مشروط ساختن کمک‌های امریکا به پاکستان

به تازه‌گی کانگرس امریکا، نزدیک به نیمی از کمک‌های واشنگتن را برای اسلام‌ آباد پاکستان ، بر پیکار با شبکۀ حقانی، مشروط ساخته‌است.

یک میلیارد و ۱۰۰ هزار دالر، بودجه‌یی است که کانگرس امریکا برای کشورهایی تصویب کرده‌است که از مأموریت واشنگتن در افغانستان پشتیبانی می‌کنند.

از این میان ۹۰۰ میلیون دالر به پاکستان تخصیص داده شده‌است. اما کانگرس امریکا گفته است که اسلام‌آباد، برای به دست‌آوردن این پول، پیکار بر ضد شبکه حقانی باید بکند.

در این‌باره، صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امورداخله، گفت:«باید کمک‌ها حتی به این حد هم صورت نگیرد، به مراتب فشار بیشتر شود و شرط‌هایی که به دادن این کمکها است، بسیار جدی باید در نظرگرفته شود که آن مبارزه علیه تروریزم است در خاک پاکستان.»

اقدام بر ضد شبکه حقانی و پیگرد رهبران و فرماندهان میانه این شبکه، بخشی از شرط‌های کانگرس امریکا، براسلام آباد استند.

صالح محمد ریگستانی آگاه امورنظامی گفت: «ادامۀ مبارزه برضد تروریزم در خاک پاکستان، مربوط می‌شود به این که آیا حکومت جدید بازی فشار و رشوت را پیش می‌برد، یا واقعاً به عملکرد پاکستان توجه می‌کند. تغییری که آمده ترامپ، آدم جدی تربه نظرمی رسد.»

آماج قراردادن پناهگاه‌های شبکه حقانی در خاک پاکستان و نیز، جلوگیری از به کارگیری از خاک این کشور از سوی هراس‌ افگنان هم، ازشرط‌های گانگرس امریکا، استند.

نصرالله ستانکزی استاد دانشگاه گفت: «ازجمله اقداماتی است که می‌تواند علیه پاکستان، به عنوان یک فشار در مبارزه با تروریزم و جلو گیری از سیاست دو روی پاکستان در قبال افغانستان و در مجموع دنیا به خصوص ایالات متحده، تلقی شود.»

شنبه ۲۰ قوس ۱۳۹۵
نوشته شده توسط Abdul Wali Arian

منبع : طلوع نیوز

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*