خانه / خبرها / نهاد حامی آزادی رسانه‌ها خواستار عذرخواهی رئیس جمهوری افغانستان شد

نهاد حامی آزادی رسانه‌ها خواستار عذرخواهی رئیس جمهوری افغانستان شد

دفتر نی، نهاد حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان از رئیس جمهوری این کشور خواسته از رسانه‌های افغانستان معذرت خواهی کند.

این نهاد در اعلامیه‌ای که امروز پنجشنبه ۱۱ قوس (آذر) منتشر کرده، اظهارات تازه رئیس جمهوری را میان نیروهای امنیتی اهانت به تلویزیون‌های افغانستان و کارمندان رسانه‌ای خوانده است.

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان دو روز پیش در سفرش به شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ، برای بررسی وضعیت امنیتی این ولایت، به قول اردوی (لشکر) ۲۰۹ شاهین رفت و برای نیروهای نظامی سخنرانی کرد.

او از نیروهای امنیتی افغانستان تشکری کرد و از آنها خواست به قضاوت‌های رسانه‌ها بی تفاوت باشند. او گفت: “تلویزیون‌ها را یک طرف بگذارید، بگذارید از آنها باد برآید، از شما بمب می‌برآید.”

نی، در خبرنامه امروزش نوشته ” از یک رئیس جمهوری تکنوکرات و تحصیل یافته توقع نمی‌رفت تا با اظهارات این چنینی به رسانه‌ها و در کل به آزادی بیان در این کشور اهانت کند.”

نی افزوده که رسانه‌های افغانستان حامی نیروهای امنیتی این کشور بوده و مانند آنها در مبارزه با تروریسم قربانی‌های زیادی داده و نادیده گرفتن این قربانی‌ها از سوی حکومت مایه تاسف است.

پیش از این بارها رئیس جمهوری افغانستان از آزادی بیان در این کشور اعلام حمایت کرده است. او برای اولین بار در حکومت افغانستان، شخصی را به عنوان سفیر آزادی بیان گماشت.

او همچنان پس از حمله طالبان به مینی بوس حامل کارمندان گروه رسانه‌ای موبی، گفت آزادی بیان قابل معامله نیست و او و دولتش متعهد به پاسداری از آزادی بیان اند.

اظهارات تازه رئیس جمهوری در بین نظامیان افغان، واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی نیز به دنبال داشت. ویدئوی این بخش از سخنان او بارها منتشر شده و بسیاری به خصوص فعالان رسانه‌ای از او انتقاد کرده‌اند.

اول دیکابر ۲۰۱۶

منبع : بی بی سی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*