خانه / خبرها / ۱۳۹ طالب و ۱۵ عضو داعش کشته شدند

۱۳۹ طالب و ۱۵ عضو داعش کشته شدند

نهادهای امنیتی کشور از وارد شدن تلفات سنگین به جنگجویان گروه‌های طالبان و داعش در نتیجه عملیات‌های مشترک نیروهای امنیتی در جریان یک شبانه روز گذشته خبر داده‌اند.
وزارت دفاع می‌گوید در عملیات‌هایی که توسط نیروهای هوایی و زمینی در بخش‌هایی از ولایات ننگرهار، کنر، لغمان، غزنی، پکتیا، لوگر، خوست، میدان وردک، کندهار، ارزگان، زابل، غور، فراه، بادغیس، هرات، کندز، بغلان، فاریاب و هلمند راه‌اندازی شده بود، ۱۵۴ تن از افراد طالبان به‌شمول پانزده عضو گروه داعش کشته و چهل و هفت تن دیگر زخمی شده‌اند. وزارت دفاع می‌افزاید که در میان افراد کشته شده دو تن از فرماندهان مهم طالبان از جمله ملا سورگل نیز شامل‌اند.
وزارت دفاع از شهادت ده سرباز اردوی ملی نیز خبر داده است.
در همین ‌حال، وزارت امور داخله اعلام کرده که نیروهای امنیتی در یک عملیات مشترک بخش‌هایی از ولسوالی قوش‌تپه در ولایت جوزجان را از وجود طالبان پاک‌سازی کرده‌اند.
این وزارت گفته که در این عملیات‌‌ها تلفات سنگین به افراد طالبان وارد شده است. به گفته وزارت امور داخله، در جریان عملیات‌ پاک‌سازی بیست تن از افراد طالبان به‌شمول سه تن از فرماندهان مهم این گروه به قتل رسیده‌اند. وزارت امور داخله از فرماندهان کشته شده طالبان به نام‌های قاری احسان، مولوی جندالله و ملا تاج یاد کرده است. در جریان این عملیات به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان آسیبی نرسیده است.

سه شنبه ۲۰ میزان ۱۳۹۵

مبع : هشت بح

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*