خانه / فرهنگ و هنر / فرهنگ / استقبال گرم مردم از فلم سینمایی ” رفتن ” در کابل
استقبال گرم مردم از فلم سینمایی رفتن در کابل

استقبال گرم مردم از فلم سینمایی ” رفتن ” در کابل

سینما در افغانستان شرایط خاصی برای فعالیت دارد. اما فیلم سینمایی«رفتن»، تازه‌ترین ساخته برادران محمودی که به تازگی در کابل اکران شده، با استقبال مخاطبان رو به رو شد. این فیلم نماینده این کشور در اسکار است.

اکران فیلم سینمایی «رفتن» به کارگردانی نوید محمودی و تهیه‌کنندگی جمشید محموی در شهر کابل با استقبال  مخاطبان رو به رو شد. «رفتن» در سینما آریانا، سینما بابر در پارک بابر، سینما پارک در شهر نو و سینما پامیر در حال اکران است.

این فیلم سینمایی محصول مشترک ایران و افغانستان است و به تازگی به عنوان نماینده افغانستان در اسکار معرفی شده است.

همچنین ساخته ی برادران محمودی  که زمستان سال گذشته در سکوت خبری تولید شد تنها نماینده سینمای ایران و افغانستان در بخش اصلی مسابقه بیست و یکمین دوره فستیوال بین المللی فیلم بوسان کره جنوبی است. فستیوال فیلم بوسان معتبرترین فستیوال فیلم آسیایی و از فستیوالهای دارای رتبه اول جهانی است که هر سال با شکوه و بزرگی خاصی با حضور بزرگان سینمای جهان در شهر بوسان برگزار می‌شود.

«رفتن» اواخر پاییز سال گذشته  وارد مرحله پیش تولید شد و با فرار رسیدن فصل سرما فیلمبرداری آن آغاز و در زمستان به پایان رسید که پس از طی مراحل فنی آماده نمایش شده است.

«رفتن» قصه فرشته و نبی است. قصه عشقی که در پیچ و تاب رسیدن و نرسیدن در غبار گم می‌شود. قصه عشقی که از همه چیز غیر از  معشوق  رنج می‌بیند. رفتن قصه درد است درد خانه به دوشی، درد مهاجرت .

۰۱٫۱۰٫۲۰۱۶

منبع : خبر گزاری تسنیم

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*