خانه / خبرها / نیروهای امریکایی نباید حاکمیت افغانستان را زیر پا بگذارد
نیروهای امریکایی در افغانستان

نیروهای امریکایی نباید حاکمیت افغانستان را زیر پا بگذارد

حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین کشور، حمله‌های هوایی ایالات متحده را بر طالبان، زیر پاکردن حق حاکمیت افغانستان می‌داند. رییس‌جمهور پیشین کشور از دادن صلاحیت انجام حمله‌های هوایی بر طالبان به نیروهای امریکایی از سوی کاخ سفید انتقاد می‌کند.

حامد کرزی همچنان می‌گوید که اکنون افغانان دیگر اختیار کشورشان را ندارند.

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین، می‌گوید: «آیا رییس‌جمهور امریکا در افغانستان مسؤول است و یا ما مسؤول این کشور استیم؟ این مسؤولیت باید به افغانان سپرده شود. اطمینان دارم که پس از آن، همه چیز به سمت درست حرکت خواهد کرد.»

آقای کرزی می‌گوید که می‌خواهد افغانان صاحب افغانستان باشند و ایالات متحده همچون مهمان در آن حضور داشته باشد.

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین، می‌گوید: «روابط ایالات متحده و افغانستان باید همچون همکاری باشد؛ نه همچون رابطۀ برده و برده‌دار. ایالات متحده نباید حق حاکمیت ما را و یا نبود آن را مشخص سازد.»

رییس‌جمهور پیشین کشور یک‌بار دیگر از طالبان می‌خواهد که از جنگ دست بکشند و به گفت‌وگوهای صلح بپیوندند.

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین، می‌گوید: «من از طالبان می‌خواهم که از نفوذ بیرونی، به ویژه از نفوذ پاکستان و سازمان استخبارات و ارتش این کشور رهایی یابند. طالبان نباید به آنان خدمت کنند؛ بل باید به کشور خودشان بازگردند.»

حامد کرزی می‌گوید که افغانستان با بحران‌های بی‌‌شماری روبه‌رو است و برای از میان‌برداشتن این بحران‌ها به‌اعتمادسازی در میان مردم نیاز است.

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین، می‌گوید: «رهبران حکومت باید بدانند که هیچ‌کسی از آنان نخواهد خواست که کنار بروند. ما می‌خواهیم که آنان دورۀ پنج‌سالۀ شان را به پایان برسانند؛ اما این کشور به یک صدا نیاز دارد و باید اعتمادش را دوباره به دست بیاورد تا راه آینده افغانستان روشن شود.»

این گفته‌های حامد کرزی در حالی ابراز می‌شوند که رییس‌جمهورغنی از افزایش صلاحیت‌ها و نیز افزایش شمار نیروهای امریکایی در افغانستان استقبال کرده‌است.

پنجشنبه ۲۵ سنبله ۱۳۹۵
نوشته شده توسط Reuters

منبع : طلوع نیوز

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*