خانه / خبرها / انتظار حملات تروریستی بیشتر داعش در غرب

انتظار حملات تروریستی بیشتر داعش در غرب

یک کارشناس مسائل ترور غربی پیش بینی کرد که با توجه به شکست های داعش در عراق و سوریه حملات تروریستی بیشتر در غرب انتظار می رود.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه “فوکوس” “آلمان”، “پیتر نویمن”، از کارشناسان ترور و مسائل سیاسی و استاد مطالعات امنیت در کینگ کالج لندن و رئیس مرکز بین المللی مطالعات افراط گرایی (ICSR) تاکید کرد که بعد از شکست های نظامی داعش در سوریه و عراق انتظار افزایش خطر ترور در اروپا و غرب می رود. در کوتاه مدت و دراز مدت حملات تروریستی بیشتری در غرب می تواند رخ دهد.

وی دلیل این مسئله را بازگشت مبارزان وابسته به گروه تروریستی داعش به اروپا دانسته و در این رابطه به نتایج بررسی هایی اشاره کرد که نشان می دهد بین ۱۱ تا ۲۵ درصد از مبارزانی که به اروپا بازگشته اند بعدها تروریست شده اند.

“نویمن” با توجه به حملات اخیر ائتلاف ضد داعش به شمال سوریه گفت: نشانه هایی برای پایان حضور نظامی داعش در قلمرو مرکزی آن در عراق و سوریه دیده می شود. این تروریست ها در این مناطق بخش وسیعی از قلمرو تحت نفوذ خود را از دست داده اند.

به گفته نویمن هنوز نیمی از حدود ۳۰ هزار جهادی خارجی در این دو کشور اقامت دارند. این انسان ها میراث داعش هستند. بسیاری از آن ها به کشورهایی که از آنجا آمده بوده اند از جمله ترکیه باز می گردند. از این رو ما باید انتظار بی ثباتی های بیشتر در ترکیه را داشته باشیم.

علاوه بر این شمار قابل توجهی از این جنگجویان داعش در درگیری های دیگری در جهان اسلام حاضر می شوند. این امر قابل تصور است که آن ها خود را به شبکه های ترور بین المللی مشابه القاعده بعد از درگیری ها در افغانستان در سال های ۱۹۸۰ بپیوندند.

منبع : خبر گزاری تسنیم

۲۶٫۰۸٫۲۰۱۶

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*